|

آماده باش ترکیه برای انجام دو عملیات نظامی در سوریه

منابع سوری اعلام کردند که گروهک‌های نظامی همسو با ترکیه به دستور این کشور در شمال سوریه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و آماده عملیات نظامی هستند.

آماده باش ترکیه برای انجام دو عملیات نظامی در سوریه

به گزارش فارس، منابع وابسته به معارضان سوریه به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفتند که گروهک‌های نظامی همسو با ترکیه به دستور این کشور در شمال سوریه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و آماده عملیات نظامی هستند.

به گفته این منابع، گروههای مسلح همسو با ترکیه به یگان‌های مختلف نظامی تقسیم شده و در چند جبهه از استان ادلب و برخی روستاهای شهرهای «مارع»، «اعزاز» و در اطراف فرودگاه نظامی «منغ» در نزدیکی شهر «منبج» و همچنین در مرز بین القامشلی و الحسکه مستقر شده‌اند.

طبق این گزارش، ارتش ترکیه خود را آماده دو عملیات نظامی در شمال سوریه می‌کند و هر لحظه ممکن است بدون اطلاع‌ قبلی این عملیات‌ها آغاز شود. یکی از این عملیات‌ها در استان ادلب برای حمایت از گروههای تروریستی مستقر در آن‌جا و دیگری در شمال شرق سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد قسد صورت خواهد گرفت.

یک منبع وابسته به معارضان سوریه، به ریانووستی گفت که موعد این عملیات مشخص نیست، اما پیش از دیدار میان اردوغان و جو بایدن در ابتدای نوامبر امکان آن وجود ندارد. دیداری که قرار است در نشست اقلیمی شهر «گلاسکو» در اسکاتلند برگزار شود.

این خبر در حالی منتشر شده است که «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنج شنبه) گفت که ترکیه باید هر آن‌چه می‌تواند برای حفاظت از مرزها و امنیت خود انجام دهد. او آمریکا و روسیه را مسئول آن‌چه «عدم عمل به تعهدات» از سوی نیروهای کرد سوریه می‌خواند، دانست.

روز چهارشنبه نیز یک کاروان ارتش ترکیه متشکل از ۱۰۰ خودرو که حامل تانک و توپ سنگین بوده به سوی جبل الزاویه در ادلب سوریه حرکت کرد. روز سه شنبه نیز پارلمان ترکیه با حضور نظامی ارتش این کشور در عراق و سوریه تا دو سال دیگر موافقت کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها