|

تیم جدید طالبان آغاز به کار کرد

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: کاردار جدید سفارت افغانستان در اسلام‌آباد و روسای سرکنسولگری‌های افغانستان در شهرهای کویته، پیشاور و کراچی نیز منصوب شدند.

تیم جدید طالبان آغاز به کار کرد

دولت موقت طالبان به رغم اینکه هنوز از سوی دولت اسلام‌آباد به رسمیت شناخته نشده است، اعضای جدید تیم دیپلماتیک شامل کاردار سفارت افغانستان در پاکستان و مسوولان دیگر نمایندگی‌های سیاسی را به شهرهای مختلف این کشور اعزام کرد.

رسانه‌های پاکستانی روز شنبه اعلام کردند: کاردار جدید سفارت افغانستان در اسلام‌آباد و روسای سرکنسولگری‌های افغانستان در شهرهای کویته، پیشاور و کراچی نیز منصوب شدند.

براساس تصمیم دولت موقت طالبان، «سردار محمد شعیب» به عنوان کاردار افغانستان در پاکستان فعالیت خواهد کرد.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که این کشور دولت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته، با این حال برای اعضای تیم جدید دیپلماتیک منصوب شده توسط دولت طالبان روادید صادر کرده است.

«عاصم افتخار» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با تایید اعزام مسوولان جدید به سفارتخانه افغانستان و ۳ سرکنسولگری این کشور در شهرهای پاکستان، گفت: این یک روال اداری است که هدف آن کمک به تداوم فعالیت مراکز دیپلماتیک کشور مهمان می‌باشد.

اواخر مهرماه امسال وزیر امورخارجه پاکستان برای اولین بار از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، در راس یک هیات دیپلماتیک و امنیتی به شهر «کابل» سفر و با سرپرست نخست وزیری افغانستان و سایر مقامات دولت موقت طالبان دیدار کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها