|

رهبر طالبان در انظار عمومی ظاهر شد

مقام‌های طالبان می‌گویند،رهبر این گروه برای نخستین‌بار در انظار عمومی ظاهر شده و در جمع ساکنان قندهار سخنرانی کرده‌ است‌.

رهبر طالبان در انظار عمومی ظاهر شد

به گزارش ایسنا، مقام‌های طالبان می‌گویند، ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه شب گذشته برای نخستین‌بار در انظار عمومی ظاهر شده و در جمع ساکنان قندهار سخنرانی کرده‌ است‌.

به گزارش خبرگزاری افق نیوز، محمد جلال، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان در توییتی نوشته‌ است که آخوندزاده در مدرسه حکیمه در قندهار ساعت شش و نیم شام حاضر شد و سخنرانی کرد.

او گفته کلیپ صوتی نیز از سخنرانی رهبر طالبان منتشر خواهد شد.

اخیرا گزارش‌هایی در مورد مرگ ملاهبت‌الله در رسانه‌ها منتشر شده بود؛ اما طالبان این گزارش‌ها را تکذیب کرده‌اند.

رهبر طالبان که اکنون از او به عنوان امیرالمومنین "امارت اسلامی افغانستان"، یاد می‌شود، طی سال‌های اخیر زندگی مخفی داشته و تاکنون در محافل عمومی ظاهر نشده‌ است. تنها یک عکس منتسب به او منتشر شده است.

چندی پیش انس حقانی، عضو ارشد طالبان گفته بود که ملا هبت‌الله زنده است و در افغانستان به‌سر می‌برد؛ اما از ترس هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در انظار عمومی ظاهر نخواهد شد.

گمانه‌زنی‌ها درباره مرگ آخندزاده از آنجا مطرح می‌شود که طالبان مرگ ملا محمد عمر، رهبر پیشین این گروه را نیز دو سال پنهان نگه‌داشتند و پس از نشر گزارش‌های موثق در این باره، تایید کردند که او در نتیجه بیماری در شهر کراچی پاکستان درگذشته‌ است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها