|

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری چین مطرح کرد:

استقبال از افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در سوریه

رییس جمهوری سوریه ضمن ابراز امیدواری درباره گسترش همکاری با چین، از افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های چین در سوریه استقبال کرد.

استقبال از افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در سوریه

"شی جین پینگ" رییس جمهوری چین طی یک گفت و گوی تلفنی با "بشار اسد" همتای سوری خود گفت، کشورش ضمن حمایت قاطعانه از اقدامات سوریه در راستای حفظ حق حاکمیت، تمامیت ارضی و عزت ملی خود، با هر گونه دخالت نیروهای بیگانه در امور داخلی این کشور مخالف است.

به گزارش شینهوا، شی در این تماس تلفنی که جمعه شب انجام شد ابراز اطمینان کرد که سوریه با غلبه بر چالش‌ها و خطرات مختلف، در حفظ استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود به پیروزی‌ برسد و مردم سوریه شاهد آینده بهتر باشند.

شی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دوستی دیرینه دو کشور و اهمیت دادن چین به روابط خود با سوریه افزود: چین به حمایت خود از سوریه در مبارزه با کرونا و روند بازسازی و احیای توسعه سوریه ادامه خواهد داد.

وی همچنین سوریه را به مشارکت در ابتکار جهانی کمربند و راه دعوت کرد و گفت: چین مایل است به اتفاق سوریه ضمن گسترش ارزش‌های مشترک بشر، به تقویت گفت‌وگو بین تمدن‌ها، حفظ عدالت بین‌المللی و حفاظت از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه یاری کند.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز گفت: چین برای حفظ صلح، ثبات و توسعه جهان خدمات بزرگی انجام داده است. دولت و مردم سوریه صمیمانه از پشتیبانی چین از سوریه و حفظ قوانین و عدالت بین‌المللی قدردانی می‌کنند. سوریه به روابط دوستانه با چین بسیار اهمیت می‌دهد و از ابتکار کمربند و راه پشتیبانی می‌کند.

وی همچنین ضمن ابراز امیدواری درباره گسترش همکاری با چین، از افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های چین در سوریه استقبال کرد.

رییس جمهوری سوریه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که سوسیالیسم با ویژگی ها چین به دستاوردهای بزرگی رسیده و سوریه مایل است از ایده‌ها و تجربیات چین در این مسیر استفاده کند.

وی تاکید کرد که سوریه همچنان در مسائل مربوط به سین کیانگ، تبت، هنگ کنگ، تایوان، دریای جنوبی و حقوق بشر قاطعانه از چین حمایت خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها