|

سخنگوی وزارت کشور عراق:

در عملیات ترور الکاظمی از 3 پهپاد استفاده شده

وزارت کشور عراق اعلام کرد: عملیات ترور نافرجام نخست وزیر عراق از 3 پهپاد استفاده شده که با تیراندازی تیم حفاظت 2 پهپاد سرنگون شد و سومین پهپاد توانست حمله را انجام دهد.

در عملیات ترور الکاظمی از 3 پهپاد استفاده شده

به گزارش میدل ایست نیوز، سخنگوی وزارت کشور عراق جزئیات تازه‌ای از عملیات ترور نافرجام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را منتشر کرد.

«سعد معن»، سخنگوی وزارت کشور عراق در مصاحبه تلویزیونی گفت که در این حمله از 3 پهپاد استفاده شده که با تیراندازی تیم حفاظت 2 پهپاد سرنگون شد و سومین پهپاد توانست حمله را انجام دهد.

او گفت که شخص نخست‌وزیر در این حمله آسیبی ندیده اما تعدادی از محافظان وی زخمی شده‌اند که در حال درمان هستند.

معن افزود که پهپادهای استفاده شده در این حمله اندازه‌های گوناگونی داشته‌اند و تأکید کرد که تحقیقات برای شناسایی عاملان حادثه آغاز شده و «رسیدن به آنان کار دشواری نیست».

پیش از این خبرگزاری «روسیا الیوم» به نقل از منابع آگاه جزئیات تازه‌ای از تلاش نافرجام برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، پهپاد انتحاری که منزل مسکونی الکاظمی را هدف قرار داد بیش از 3 دقیقه در منطقه پرواز می‌کرد و نیروهای حفاظت الکاظمی به سمت آن تیراندازی کردند اما نتوانستند آن را سرنگون کنند.

این گزارش افزوده که محل حادثه منزل مسکونی الکاظمی است که پیش‌تر دفتر مؤسسه «الذاکره» بود که در حوزه جمع‌آوری و آرشیو اسناد عراق فعالیت می‌کند و بنیان‌گذار آن الکاظمی است و فاصله اندکی با منزل مسکونی «نوری المالکی» دارد.

در این گزارش آمده که در این حادثه دست‌کم 10 تن از محافظان الکاظمی زخمی شده‌اند و شماری از خودروهای یگان حفاظت در مناطق اطراف آسیب دیده‌اند.

این گزارش افزوده که الکاظمی از ناحیه دست آسیب جزئی دیده اما این آسیب در حدی نیست که حرکت او را محدود کند.

بامداد امروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

در بیانیه این واحد که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.

الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها