|

قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی:

امارات برای کاهش تنش با تهران اقدام می‌کند

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی گفت: امارات در چارچوب انتخاب گزینه دیپلماسی و اجتناب از درگیری گام‌های بیشتری برای کاهش تنش با تهران برخواهد داشت.

امارات برای کاهش تنش با تهران اقدام می‌کند

به گزارش میدل ایست نیوز، «انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی، اعلام کرد که ابوظبی گام‌های بیشتری برای کاهش تنش با تهران برخواهد داشت.

او در سخنانی در کنفرانسی در ابوظبی گفت که امارات در چارچوب انتخاب گزینه دیپلماسی و اجتناب از درگیری گام‌های بیشتری برای کاهش تنش با تهران برخواهد داشت و افزود: «البته نگرانی عمیق ما از اقدامات ایران در عراق و سوریه و یمن و لبنان به جای خود باقی است».

قرقاش گفت که ابوظبی برای کاهش تنش تلاش می‌کند چون درگیری را در راستای منافع خود نمی‌بیند و هزینه درگیری را همه کشورهای منطقه طی چند دهه خواهند داد.

او گفت که روند کاهش تنش با تهران روندی کند خواهد بود و ابراز امیدواری کرد که به مرور زمان امکان اعتمادسازی میان دو طرف و تحقق پیشرفت به سمت وضعیتی پایدار که به نفع طرفین باشد فراهم شود.

وزیر مشاور سابق در امور خارجی امارات تأکید کرد که امارات در پی برقراری ارتباط با همه کشورها حتی کشورهایی است که با آنها اختلافات جدی دارد و در این باره روابط امارات با اسرائیل شاهد آورد.

او درباره مسائل افغانستان نیز تأکید کرد که آنچه در این کشور جریان دارد برای امارات بسیار نگران‌کننده است هم به لحاظ تقویت نقش افراط‌گرایی و هم به لحاظ نقش امریکا در منطقه و افزود که امارات درک می‌کند که نقش امریکا در منطقه در حال تغییر اما همچنان فعال است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها