|

انتقاد جنبش حماس از اقدام دولت انگلیس؛

لندن به گمراهی خود ادامه می‌دهد

حماس در بیانیه‌ای گفت: متأسفانه انگلیس به گمراهی خود ادامه می‌دهد به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباه تاریخی که در حق ملت فلسطین انجام داده است، متجاوزان را یاری می‌کند.

لندن به گمراهی خود ادامه می‌دهد

جنبش حماس از اقدام دولت انگلیس درباره ممنوع‌الفعالیت کردن این جنبش و قرار دادن آن در لیست تروریست‌ها، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، حماس در بیانیه‌ای درباره اقدام دولت انگلیس درخصوص ممنوع الفعالیت کردن این گروه گفت: متأسفانه انگلیس به گمراهی خود ادامه می‌دهد به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباه تاریخی که در حق ملت فلسطین انجام داده چه درباره معاهده شوم "بالفور" و چه قیمومت انگلیس که سرزمین فلسطین را تسلیم صهیونیست‌ها کرد، متجاوزان را یاری می‌کند.

در این بیانیه آمده است: مقاومت در برابر اشغالگری حق تضمین شده ملت‌هایی است که تحت اشغال زندگی می‌کنند. اسرائیل از طریق اشغال اراضی فلسطینی و قتل ساکنان اصلی و مجبور کردن آن‌ها به مهاجرت با زور و انهدام منازلشان و حبس و محاصره غزه و جنایت‌های جنگی و ضد بشری دست به اقدامات تروریستی می‌زند. تجاوز به مقدسات و ترساندن مردم در عبادتگاه عین تروریسم است. سرقت اراضی و شهرک سازی در آنجا نیز شنیع‌ترین چهره تروریسم است.

حماس از جامعه جهانی به ویژه انگلیس خواست سیاست یک بام و دو هوا و نقض آشکار قوانین بین‌المللی را کنار بگذارند.

حماس از تمام گروه‌های فلسطینی و حامیان مسئله فلسطین در انگلیس و اروپا خواست تصمیم دولت لندن را محکوم کنند و آن را ادامه تجاوز به ملت فلسطین و حقوق ثابت آن بدانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها