|

بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد

رئیس جمهور آمریکا که وارد هفتاد و نه سالگی شده، به متحدان دموکرات خود اطمینان داده که در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد

یک روزنامه آمریکایی نوشت، رئیس جمهور این کشور به متحدان و حامیان حزب دموکرات اطمینان داده در انتخابات ریاست جمهوری بعدی شرکت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که وارد هفتاد و نه سالگی شده، به متحدان دموکرات خود اطمینان داده که در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، «کریس داد» سناتور سابق آمریکایی و از دوستان نزدیک بایدن می‌گوید: «تنها چیزی که از او شنیده‌ام این است که برنامه دارد دوباره در انتخابات شرکت کند و خوشحالم که چنین برنامه‌ای دارد».

این روزنامه آمریکایی نوشت، بایدن در جلسه‌ای مجازی با اهدا کنندگان و حامیان مالی در ماه جاری میلادی گفته است او به‌دنبال رسیدن به دور دوم ریاست جمهوری است.

واشنگتن پست به نقل از «اد رندل» فرماندار سابق ایالت پنسیلوانیا که در این جلسه مجازی حاضر بوده می‌نویسد: «حرفی که او به‌صورت علنی می‌گوید، چیزی است که به آن باور دارد. هیچ فرقی نمی‌کند. اگر او احساس کند به‌طور فیزیکی یا احساسی نمی‌تواند از عهده این کار برآید، در انتخابات شرکت نخواهد کرد».

با این حال مصاحبه این روزنامه با ۲۸ کارشناس مسائل راهبردی و مقام دموکرات که نمی‌خواستند نامشان فاش شود حاکی از این است که تضمین دادن بایدن باعث نشده مباحثات داخلی درباره شرکت او در انتخابات متوقف شود و برخی دموکرات‌ها با تردید به این سیگنال‌های خصوصی و عمومی بایدن و تیم او نگاه می‌کنند.

این روزنامه به نقل از یک دموکرات که درگیر کمپین‌های انتخاباتی بوده نوشت، در بین نزدیکان بایدن یک نفر هم نیست که احتمال شرکت دوباره بایدن در انتخابات را واقعی بداند.

یک دموکرات دیگر که اخیراً در یک کمپین انتخاباتی حضور داشته به واشنگتن پست گفت: «این سوال را هر روز می‌شنوم. هیچکس این سوال را درباره باراک اوباما نپرسید. هیچکس این سوال را درباره دونالد ترامپ نپرسید».

«جان مورگان» وکیل آمریکایی و یکی از حامیان مالی کمپین ۲۰۲۰ بایدن نیز گفت مطمئن نیست بایدن به‌دنبال انتخابات مجدد باشد. او به واشنگتن پست گفت: «وضع سلامت او در سه سال آینده چگونه خواهد بود؟ تمام کاری که باید انجام دهید این است که به جدول آمار مرگ‌ومیر در آمریکا نگاه کنید تا متوجه شوید چه می‌گویم».

بایدن روز جمعه و یک روز پیش از تولد هفتاد و نه سالگی، برای چکاپ پزشکی به بیمارستان نظامی «والتر رید» منتقل شد. با این حال به گفته یکی از مشاوران بایدن، «او به طور خصوصی به افرادی گفته که قصد دارد در انتخابات شرکت کند و ما برای آن آماده خواهیم بود».

رسانه‌ای شدن رجوع بایدن به بیمارستان والتر رید در شرایطی انجام شده که روز گذشته نتایج یک نظرسنجی جدید از دغدغه‌ اکثریت آمریکایی‌‍‌ها درباره وضعیت جسمی بایدن حکایت دارد.

نظرسنجی «پالتیکو/مورنینگ کانسالت» نشان داد، تنها ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند بایدن از سلامتی خوبی برخوردار است و ۴۶ درصد فکر می‌کنند او از نظر روانی وضعیت مناسبی دارد.

از سوی دیگر، در نظرسنجی جدید انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی «ردفیلد اند ویلتون» در رقابت میان ترامپ و بایدن در سال ۲۰۲۴، ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان به ترامپ و ۳۹ درصد به بایدن رأی می‌دهند.

از سوی دیگر، نتایج این نظرسنجی نشان داد، در رقابت میان ترامپ و هریس در سال ۲۰۲۴، ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان به ترامپ و ۳۶ درصد به هریس رأی خواهند داد.

این در حالی است که در نظرسنجی دو هفته پیش این مرکز تحقیقاتی که چهارم نوامبر منتشر شد، بایدن ۴۲ درصد و ترامپ ۴۰ درصد از آرای انتخابات سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داده بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها