|

روسیه: به تحریم‌های آمریکا پاسخ مناسب خواهیم داد

وزیر امور خارجه روسیه گفت: این کشور به اقدامات غیردوستانه دولت آمریکا علیه خط لوله گاز «جریان شمالی-2» پاسخ مناسب خواهد داد.

روسیه: به تحریم‌های آمریکا پاسخ مناسب خواهیم داد

خبرگزاری «نووستی»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد که این کشور به اقدامات غیردوستانه دولت آمریکا علیه خط لوله گاز "جریان شمالی-2" پاسخ مناسب خواهد داد. به گفته وی، تحریم‌ها علیه این طرح اقتصادی روسی نمونه بارز برخوردهای یکجانبه و دارای انگیزه‌های سیاسی کشورهای غربی است.

لاوروف در سخنرانی خود در اجلاسی تحت عنوان "دستورکار تجارت بین‌المللی روسیه: چالش‌ها، خطرات و راهکار تعامل با کشورها" که از سوی اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه برگزار شده، در این باره توضیح داد: «اکنون سال‌های زیادی است که اکثر کشورهای غربی، به رهبری آمریکا در روابط خود با سایر کشورها، به هر بهانه و حتی بدون دلیل، از اعمال محدودیت‌های یکجانبه و با انگیزه‌های سیاسی استفاده می‌کنند و نمونه بارز آن، برخورد آنها با خط لوله گاز "جریان شمالی-2" است. مسلماً ما نیز به نوبه خود به هر گونه اقدامات خصمانه دولت ایالات متحده علیه این طرح روسی پاسخ مناسب نشان خواهیم داد، برای اینکه وظیفه ما حمایت پایدار از اقتصاد میهنی است.»

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که اکنون دیگر کشورهای زیادی به این درک رسیده‌اند که لازم است یک "شبکه ایمنی" برای مقابله با سیاست‌های ناعادلانه شرکای غربی و غیرقابل اعتماد بودن آنها بوجود آید. وی ادامه داد: «کشورهای غربی بعنوان بزرگترین سهامداران بانک‌ جهانی و دیگر موسسات مالی بین المللی به دلایل سیاسی خاص نه تنها برای طرح‌های اقتصادی روسیه، بلکه دیگر کشورهای مستقل، از جمله سوریه، برخلاف ضوابط معتبر بین‌المللی مانع تراشی می‌کنند. البته فکر نمی‌کنم که این اقدامات غربی‌ها به اعتبار جهانی آنها کمکی کند.»

سرگئی لاوروف یکی از اولویت‌های اصلی در فعالیت دیپلماتیک روسیه را تقویت تجارت روسیه و دفاع از منافع شرکت‌های روسی در خارج از کشور نامید و یادآور شد، ایالات متحده موانع جدی برای عملکرد درست و عادلانه سازمان تجارت جهانی بوجود آورده، ولی واقعیت این است که غرب به سرکردگی آمریکا در سیستم جهانی سازی خود شکست خورده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها