|

جسیکا مک‌نالتی، سخنگوی پنتاگون:

آمریکا قصد خروج کامل از عراق را ندارد

سخنگوی پنتاگون گفت: موضع آمریکا تغییری نکرده و نیروهای آمریکایی بعد از اتمام عملیات‌های رزمی در روز ۳۱ دسامبر در عراق باقی خواهند ماند.

آمریکا قصد خروج کامل از عراق را ندارد

یک مقام پنتاگون به نیوزویک گفته که نیروهای آمریکایی بعد از اتمام عملیات‌های رزمی در روز ۳۱ دسامبر در عراق باقی خواهند ماند.

جسیکا مک‌نالتی، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با نیوزویک گفت که موضع آمریکا تغییری نکرده و این کشور قصد خروج کامل از عراق را ندارد.

او گفت: «ایالات متحده به تعهدات حاصل‌شده در جریان جلسه گفت‌وگوهای راهبردی عراق-آمریکا پایبند خواهد بود. از جمله آن تعهدات این است که تا پایان سال جاری هیچ نیروی آمریکایی با مأموریت رزمی باقی نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: «نیروهای آمریکایی بنا به دعوت دولت عراق برای ایفای نقش مشورت‌دهی، کمک و تبادل اطلاعات در این کشور باقی خواهند ماند تا به نیروهای امنیتی عراق در مقابله با داعش کمک کنند.»

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا هم چند روز پیش در جریان سفر به بحرین به وزیر دفاع عراق گفت که تا پایان سال جاری میلادی هیچ نیروی آمریکایی با مأموریت رزمی در عراق باقی نخواهد ماند.

در بیانیه‌ای از پنتاگون درباره دیدار وزیران دفاع عراق و آمریکا آمده است: «مسئولان دو کشور درباره مرحله بعدی مأموریت ارتش آمریکا در عراق که بر مشورت‌دهی، یاری‌رسانی و مبادله اطلاعاتی با نیروهای امنیتی عراق جهت پشتیبانی از عملیات شکست داعش متمرکز خواهد بود بحث و تبادل نظر کردند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها