|

آلمان برای شیوع اُمیکرون آماده می شود

وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد که این کشور باید برای شیوع گسترده سویه جدید ویروس کرونا آماده شود.

آلمان برای شیوع اُمیکرون آماده می شود

وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد که این کشور باید برای شیوع گسترده سویه جدید ویروس کرونا آماده شود، همزمان دولت دانمارک به دلیل گسترس مبتلایان در این کشور محدودیتهای جدیدی وضع کرد.

در راستای موج جدید شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی که با شناسایی و گسترش سویه اُمیکرون نیز همراه شده است وزیر بهداشت آلمان امروز جمعه تاکید کرد که آلمان باید برای گسترش شدید ویروس اُمیکرون آماده شود.

دولت دانمارک نیز اعلام کرد که سینماها، کنسرتها، سالنهای تئاتر را به دلیل افزایش روند مبتلایان به ویروس کرونا دوباره تعطیل خواهد کرد.

روز چهارشنبه نیز دانشمندان آلمانی هشدار داده بودند که این کشور باید برای موج جدید کرونا که توسط سویه جدید این ویروس موسوم به اُمیکرون تحریک می‌شود آماده باشد. این دانشمندان به دولت برلین توصیه کردند که باید سریعتر عمل کنند تا از گسترش آن جلوگیری کنند و تا آنجا که می‌توانند خسارات احتمالی را کاهش دهند.

آلمان روز چهارشنبه بالاترین تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا را از ماه فوریه در حالی به ثبت رساند که در تلاش برای متوقف کردن موج چهارم این همه‌گیری است.

موسسه «روبرت کخ» آلمان اعلام کرد که در مجموع ۶۹ هزار ۶۰۱ ابتلای جدید تنها در شبانه‌روز گذشته گزارش شده که ۲ هزار و ۴۱۵ نفر بیشتر از زمان مشابه در یک هفته قبل است و ۵۲۷ نفر دیگر جان خود را از دست دادند که بالاترین رقم از ۱۲ فوریه است.

خیزش دوباره کرونا در اروپا در حالی است که شناسایی و راه یافتن سویه اُمیکرون در این قاره نگرانی‌های جدیدی را ایجاد کرده است. تاکنون دستکم ۱۵ کشور اروپایی، ابتلا به این سویه را ثبت کرده‌اند.

سازمان بهداشت اتحادیه اروپا هشدار داده که طی ماه‌های آتی، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی،‌ به طور متوسط روزانه ۳۵۹ هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۴۱ هزار ابتلا در روز بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها