|

امیکرون به کاخ سفید رسید

رئیس‌جمهور آمریکا که درباره وضعیت کرونایی آمریکا برای مردم این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت سویه امیکرون ویروس کرونا حتی به کاخ سفید نیز رسیده است.

امیکرون به کاخ سفید رسید

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه از پیداشدن سویه جدید ویروس «کووید۱۹» موسوم به «امیکرون» در کاخ سفید خبر داد.

بایدن که درباره وضعیت کرونایی آمریکا برای مردم این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت سویه امیکرون ویروس کرونا حتی به کاخ سفید نیز رسیده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، بایدن در این‌باره توضیح داد: «امیکرون به راحتی منتقل می‌شود، به همین دلیل است که ما شاهد ابتلای افراد کاملاً واکسینه شده (با دو دُز) به ویروس کرونا هستیم».

وی با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه امیکرون در هر سازمانی از آمریکا وجود دارد، اظهار داشت که حتی در کاخ سفید نیز در میان کسانی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند نیز مشاهده شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اذعان کرد که سویه اومیکرون ویروس کرونا در ایالات متحده به سویه غالب تبدیل شده است.

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به افزایش مبتلایان به سویه امیکرون ویروس کرونا هشدار داده بود که طوفان جدید کرونا در راه است.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد جهش‌های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت‌های خنثی‌کننده آنتی‌بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد.

پیش‌تر همچنین یک متخصص سرشناس ویروس‌شناسی در آمریکا هشدار داد که ۳۲۰۰۰ نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. اظهارات دکتر «گرگوری پولند» در حالی مطرح شده که توالی نشان می‌دهد سویه جدید اُمیکرون کرونا به نیمی از کل ایالت‌های ایالات متحده راه یافته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها