|

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه:

طرح جدید تعدیل نرخ ارز به هدف رسید

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: طرح جدیدی که دیروز برای تعدیل نرخ ارز و به‌صورت منطبق با واقعیت اقتصادی کشور انجام شد، به هدف خود رسیده است

طرح جدید تعدیل نرخ ارز به هدف رسید

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه)، هرگونه احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور را رد کرد.

اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمان حزب عدالت و توسعه توضیح داد: «طرح جدیدی که دیروز برای تعدیل نرخ ارز و به‌صورت منطبق با واقعیت اقتصادی کشور انجام شد، به هدف خود رسیده است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه دولت ترکیه مصمم است از دستاوردهای شهروندان در برابر فشارهای تورمی و نوسانات نرخ ارز محافظت کند، اظهار داشت: «در طرح جدید اقتصادی همه شهروندان برنده خواهند بود، نه فقط کسانی که در بانک‌ها سپرده دارند».

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «برخی از طرف‌ها به دنبال این بودند که نوسانات رخ داده در اقتصاد جهانی به‌دلیل شیوع همه‌گیری کرونا را به ابزاری برای افزایش حملات علیه ترکیه تبدیل کنند».

بر اساس این گزارش، اردوغان با تاکید بر حرکت جدی دولت ترکیه برای دستیابی به اهداف خود در سال ۲۰۲۳، تصریح کرد: «دولت‌های متوالی حزب عدالت و توسعه طی سال‌های گذشته توانسته‌اند نرخ سود و تورم را تا مرز ۷ و ۴.۵ درصد کاهش دهند و این دولت نیز می‌تواند دوباره به این مهم دست یابد».

وی همچنین افزود که هیچ انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگامی در ترکیه برگزار نخواهد شد و تاریخ برگزاری آن ژوئن ۲۰۲۳ است.

رئیس جمهور ترکیه پیش از این نیز با دفاع مجدد از میزان پایین سود بانکی، گفت احتکار ارز عامل اصلی افزایش قیمت آنهاست اما باور دارد که ترکیه می‌تواند حمله به واحد پول خود را خنثی کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها