|

ابتلای ۱۲۰ هزار نفر به امیکرون در انگلیس

با ورود اومیکرون به انگلیس این چندمین بار است که رکورد مبتلایان روزانه به کووید از اغاز همه گیری در انگلیس شکسته می‌شود.

ابتلای ۱۲۰ هزار نفر به امیکرون در انگلیس

با شیوع سویه جدید اومیکرون در انگلیس، شمار موارد ابتلا به کرونا در این کشور افزایش یافت. این گزارش می افزاید وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ نفر دیگر به شکل قطعی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند، این رقم بالاترین میزان از آغاز همه گیری ویروس کرونا در انگلیس است. با ورود اومیکرون به انگلیس این چندمین بار است که رکورد مبتلایان روزانه به کووید از اغاز همه گیری در انگلیس شکسته می‌شود. با شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار مبتلایان به کووید در انگلیس به ۱۱ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۵۴ نفر رسید. انگلیس با جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفری پس از کشورهای پر جمعیتی همچون امریکا، هند و برزیل، دارای بیشترین مبتلایان به کووید در جهان است.

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس، در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۴۷ نفر دیگر در این کشور قربانی کووید شدند و بدین ترتیب، شمار جان باختگان کرونا در انگلیس به روایت دولت به ۱۴۷ هزار و ۷۲۰ نفر رسید؛ دولت انگلیس فقط افرادی را که تا ۲۸ روز پس از ابتلا به کووید ۱۹ جان ببازند، قربانی کرونا محسوب می‌کند. مرکز ملی آمار انگلیس پیش‌تر اعلام کرد ۱۷۱ هزار گواهی فوت در این کشور، به علت ابتلا به کووید ۱۹ صادر شده است. انگلیس از نظر تعداد قربانیان کووید هم به هفتمین کشور دارای بیشترین جان باختگان از کرونا در جهان مبدل شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها