|

آنتونی فائوچی، مشاور ارشد کاخ سفید:

شیوع امیکرون تا پایان ژانویه به اوج می رسد

مشاور ارشد کاخ سفید گفت: با توجه به وسعت کشور و افراد واکسن زده در برابر افرادی که واکسن نزده اند، این احتمال وجود دارد که شیوع اومیکرون تا پایان ژانویه به اوج برسد.

شیوع امیکرون تا پایان ژانویه به اوج می رسد

آنتونی فائوچی مشاور ارشد کاخ سفید در امور بیماری‌های عفونی و واگیردار روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: شیوع اومیکرون در ایالات متحده احتمالا تا پایان ژانویه به اوج خواهد رسید.

وی در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی افزود: با توجه به وسعت کشور و افراد واکسن زده در برابر افرادی که واکسن نزده اند، این احتمال وجود دارد که شیوع اومیکرون تا پایان ژانویه به اوج برسد.

این در حالی است که کتی هوچول فرماندار نیویورک نیز روز چهارشنبه اعلام کرده است که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت تنها در یک روز به بیش از ۶۷ هزار نفر رسیده که نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن ۶۴ درصد رشد داشته است.

افراد بیشتری تست کرونا داده‌اند آن هم در شرایطی که خانواده‌ها برای تعطیلات کریسمس و سال جدید میلادی دور هم جمع می‌شوند و این مساله خطر گسترش سریعتر سویه اومیکرون ویروس کرونا را افزایش داده است.

فرماندار نیویورک افزود: نتایج بیش از ۳۶۲۵۰۰ تست کرونا اعلام شده که ۱۸.۵ درصد آن‌ها مثبت بوده است. در حالی که وارد سال جدید می‌شویم، نباید اقدامات پیشگیرانه و احتیاط آمیز علیه ویروس کرونا را کاهش دهیم.

ایالت نیویورک مرگ ۹۷ نفر را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تایید کرده است. این برای نخستین بار طی ماه‌های اخیر است که تلفات ویروس کرونا در این ایالت به مرز ۱۰۰ نفر رسیده است.

تا روز چهارشنبه حدود ۸۲ درصد نیویورکی‌ها به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها