|

فرزندفروشی به دلیل گرسنگی و خشکسالی در افغانستان

منابع مالی افغانستان در آستانه یک فروپاشی کامل است و این مساله باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها در افغانستان برای نجات جان خود، فرزندانشان را بفروشند.

فرزندفروشی به دلیل گرسنگی و خشکسالی در افغانستان

بسیاری از خانواده‌های افغان به دلیل گرسنگی و خشکسالی و در حالیکه این کشور به سیاهچاله فقر فرو می‌رود، مجبور می‌شوند تا فرزندانشان را بفروشند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اقتصاد به شدت نیازمند کمک افغانستان که قبلا به دلیل روی کار آمدن مجدد طالبان در ۱۵ اوت سال جاری میلادی و در میانه خروج بی نظم نیروهای آمریکایی و خارجی گرفتار شوک و ضرر شده، حالا هم به دلیل مسدود بودن دارایی‌های دولت در خارج از کشور و توقف کمک رسانی و منابع مالی در آستانه یک فروپاشی کامل است و این مساله باعث شده تا بسیاری از خانواده‌ها در افغانستان برای نجات جان خود، فرزندانشان را بفروشند.

پیامدهای این درگیری‌های داخلی در افغانستان و روی کار آمدن مجدد طالبان برای کشوری که به واسطه جنگ، خشکسالی و پاندمی کرونا به شدت آسیب دیده، مخرب است. کارمندان دولت ماه‌هاست که حقوق دریافت نکرده‌اند. سوءتغذیه آسیب پذیرترین افراد را تهدید می‌کند و گروه‌های امدادی می‌گویند که بیش از نیمی از جمعیت با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.

"آسونتا چارلز"، مدیر ملی سازمان امداد ورلد ویژن در افغانستان که مسئول یک کلینیک بهداشت و درمان برای بی خانمان‌ها نزدیک هرات است، گفت: روز به روز اوضاع در این کشور بدتر می‌شود و به ویژه کودکان در رنج هستند. امروز وقتی دیدم خانواده‌ها حاضرند فرزندان خود را بفروشند تا به سایر اعضای خانواده غذا بدهند، واقعا ناراحت شدم.

ازدواج در سنین پایین برای دختران در این منطقه شایع است و خانواده داماد هم حاضر است برای اینکه چنین ازدواج‌هایی به ثمر بنشیند، پول پرداخت کند. دختربچه‌ها تا سنین ۱۵ سالگی نزد خانواده‌ها می‌مانند. با این حال، از آنجایی که بسیاری قادر به تهیه غذا نیستند، برخی می‌گویند که به دامادهای احتمالی اجازه می‌دهند دختران بسیار جوان را ببرند یا حتی سعی می‌کنند پسران خود را بفروشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها