|

اسراییل: برای حمله به ایران نیاز به اجازه آمریکا نداریم

وزیرخارجه اسرائیل ادعا کرد: این رژیم در حمله احتمالی علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ممکن است آمریکا را هم در جریان نگذارد و برای دفاع از امنیت خود نیازی به کسب اجازه از دیگران ندارد.

اسراییل: برای حمله به ایران نیاز به اجازه آمریکا نداریم

هم‌زمان با توقفی کوتاه در دور هشتم مذاکرات احیای برجام در شهر وین، وزیر خارجه اسرائیل ادعا کرده این رژیم در حمله احتمالی علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ممکن است آمریکا را هم در جریان نگذارد و برای دفاع از امنیت خود نیازی به کسب اجازه از دیگران ندارد.

بنا بر گزارش تایمز اسرائیل، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل، در گفت‌وگو با کانال ۱۲ اسرائیل ادعا کرده اسرائیل توانایی چنین حمله‌ای را دارد و این رژیم دارای توانایی هایی است که که جهان و حتی برخی کارشناسان این حوزه تصور نمی‌کنند.

به نظر می رسد این سخنان در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در هفته‌های اخیر است که حاکی از آن بودند که اسرائیل از قدرت لازم برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی از طریق اقدام نظامی نیست. از جمله این که نیویورک‌تایمز در گزارش از قول مقامات و شخصیت‌های اسرائیلی نقل کرده بود که چنین حملاتی فراتر از توان و منابع ارتش اسرائیل است. او هم‌چنین بار دیگر تکرار کرده اسرائیل با یک توافق خوب مخالف نیست، بلکه مخالف توافق اشتباه است.

از زمان آغاز مجدد مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای برجام در شهر وین، لفاظی‌های مقامات اسرائیلی علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران اوج گرفته است. روز پنج شنبه هم روزنامه اسرائیلی ‌هاآرتص مدعی شده بود ارتش اسرائیل طی ماه های گذشته به سلاح‌های پیشرفته مجهز شده و در حال تمرینات هوایی تازه ای است و اهداف جدیدی نیز بر بانک اطلاعاتی سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل اضافه شده است.

این گزارش مدعی شده بود ارتش اسرائیل «چند سناریو احتمالی» را برای حمله به اهدافی در ایران به رهبران سیاسی اسرائیل ارائه کرده است. ارتش اسرائیل تاکید کرده است که تعیین نتیجه چنین حملاتی یا ارزیابی اینکه چگونه چنین حملاتی بر برنامه هسته‌ای تهران تأثیر می‌گذارد، دشوار است. بر اساس ارزیابی ارتش اسرائیل، ایران در سال‌های گذشته دفاع هوایی خود را تقویت کرده و بهبود بخشیده و این امر حمله هوایی به ایران ا را پیچیده‌تر کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها