|

پرتاب ماهواره‌های مخابراتی انگلیس توسط روسیه

خبرگزاری روسی گزارش داد: انگلیس که هنوز به فناوری پرتاب ماهواره به فضا دسترسی ندارد برای فرستادن ماهواره‌های مخابراتی خود به روسیه متوسل شد.

پرتاب ماهواره‌های مخابراتی انگلیس توسط روسیه

انگلیس که هنوز به فناوری پرتاب ماهواره به فضا دسترسی ندارد برای فرستادن ماهواره های مخابراتی خود به روسیه متوسل شد.

خبرگزاری روسی «تاس» دراین باره گزارش داد: قرار است روسیه ماهواره ارتباطاتی «وان وب» (OneWeb) انگلیس را طی هفته های آتی از مرکز فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب کند.

تاس افزود: بنابر اعلام سازمان فضایی روسیه، قرار است در پنجم ماه مارس (۱۴ اسفند ۱۴۰۰)؛ ۳۶ ماهواره ارتباطی وان وب انگلیس به فضا پرتاب شود.

بنابراین گزارش این پرتاب توسط راکت ماهواره بر «سایوز-۲.۱بی» (Soyuz-۲.۱b) از مرکز فضایی بایکونور واقع در قزاقستان صورت گیرد.

سازمان فضایی روسیه در بیانیه ای دراین زمینه اعلام کرد: بنابر برنامه های تایید و تعیین شده در سال ۲۰۲۲ میلادی، قرار است پنجم ماه مارس، راکت ماهواره بر «سایوز-۲.۱بی» با بوستر تقویت شده ۳۶ ماهواره ارتباطی وب وان انگلیس را به فضا ارسال کند.

تاس گزارش داد: انتظار می رود این محموله از ماهواره های انگلیس تا ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن ) به مرکز فضایی بایکونور ارسال شوند.

بنابراین گزارش ماهواره های ارتباطاتی وان وب انگلیس که در مدار سطح پایین زمین قرار می گیرند، به منظور ایجاد اینترنت پرسرعت درنقاط مختلف جهان طراحی شده اند. درحال حاضر این ماهواره ها شامل ۳۹۴ مجموعه ماهواره هستند که تمامی آنها توسط روسیه به فضا پرتاب شده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها