|

کره جنوبی: دارایی های مسدودشده ایران آزاد شود

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: معاون وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار با معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرده دارایی‌های بلوکه‌شده ایران به زودی آزاد شوند.

کره جنوبی: دارایی های مسدودشده ایران آزاد شود

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد معاون وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار با معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرده دارایی‌های بلوکه‌شده ایران به زودی آزاد شوند.

وزارت خارجه کره جنوبی در این بیانیه خاطرنشان کرده دیپلمات‌های ارشد دو کشور در وین در خصوص آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران به رایزنی پرداختند.

طبق این بیانیه، «چوی یانگ-کان»، معاون وزیر خارجه کره جنوبی و «علی باقری»، همتای ایرانی او در خصوص اینکه دارایی‌های ایران بایستی به زودی آزاد شوند تفاهم داشتند.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی همچنین تصریح شده دو طرف در خصوص انجام رایزنی‌های کاری بر سر جزئیات مربوط به روند انتقال این پول توافق کردند.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

چوی هفته جاری با «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد هیأت آمریکایی در مذاکرات وین و همچنین «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین ونمایندگان فرانسه، آلمان و بریتانیا دیدار و گفتگو کرده است.

چوی جونگ کان روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه برای دیدار با نمایندگان کشور‌های عضو برجام و ایالات متحده عازم وین شد تا در یک دیدار پنج روزه در خصوص روند پیشرفت مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه آمریکا و روشن شدن وضعیت دارایی‌های مسدود شده ایران با نمایندگان آلمان، روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و ایران و معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها