|

مروری بر رسانه های عربی / ۱۷ دی ۱۴۰۰ / ۴ جمادی الثانی ۱۴۴۳

حمله مجدد عربستان به حزب الله

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه البیان امارات، الوطن قطر، خبرگزاری رسمى عربستان "واس"، الرایة قطر و الاخبار لبنان.

حمله مجدد عربستان  به حزب الله

به گزارش شبکه شرق، در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه البیان امارات، الوطن قطر، خبرگزاری رسمى عربستان "واس"، الرایة قطر و الاخبار لبنان.

در این میان الاخبار، در گزارشى به اظهارات سفیر عربستان در لبنان، پرداخته است.

البیان امارات: روز تاریخى در امارات

امارات امروز، اجرای سیستم جدید کار هفتگی را آغاز می کند، جایی که برای اولین بار در تاریخ این کشور، جمعه یک روز کاری خواهد بود.

دولت امارات اعلام کرد زمان نماز جمعه، ساعت 13:15 در سراسر کشور در طول سال مى باشد، به استثنای شارجه که در آن زمان نماز جمعه تغییری نکرده است.

ساعت کاری رسمی امروز از ساعت 7:30 الی 12:00 (4 ساعت و نیم) و از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:30 الی 15:30 (8 ساعت) خواهد بود. 4 روز و نیم در هفته، در همه امارات به جز شارجه (4 روز کاری و 3 روز تعطیل با احتساب جمعه ها)روز کارى خواهد بود.

همچنین دولت امارات طى بخشنامه ای به همه وزارتخانه ها و نهادها اعلام کرد روز جمعه به منظور اطمینان از تداوم ارائه خدمات، و عملکرد روان دولت، با دور کارى کارمندان موافقت کنند.

خبرگزارى رسمى عربستان " واس": جشنواره موسم ریاض..تجربه‌ای جهانی در برنامه‌های تفریحی

جشنواره موسم ریاض «تجربه‌ای جهانی در برنامه‌های تفریحی» برای قشرهای مختلف جامعه و رده‌های سنی مختلف است که به افراد و خانواده‌ها این امکان را می‌داد از این برنامه‌ها در سراسر شهر ریاض بهره‌مند شوند.

جشنواره موسم ریاض یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تفریحی عریستان است که درآمدهای مستقیم و غیر مستقیم برای عربستان داشته است. این جشنواره به بهبود کیفیت زندگی، اشتغال زایی، ایجاد برنامه‌های تفریحی جدید و مورد علاقه شهروندان عربستان سعودی و گردشگران کمک مى کند.

جشنواره موسم ریاض که با هدف افزایش گردشگری در عربستان برگزار می‌شود رسما آغاز شد و تا ماه مارس سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

این جشنواره شامل ۷۵۰۰ برنامه مى باشد که مى توان به ۷۰ برنامه کنسرت عربی، ۶ کنسرت بین المللی، ۱۰ نمایشگاه جهانی، ۳۵۰ برنامه تئاتر، ۱۸ تئاتر عربی و ۶ تئاتر جهانی، یک برنامه کشتی کج، دو مسابقه جهانی اشاره کرد.

الرایة قطر: راه اندازى قطار بین قطر و عربستان

جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل قطر دیروز با صالح بن ناصر الجاسر وزیر حمل و نقل و خدمات لجستیکی عربستان سعودی دیدار کرد.

در این دیدار،دو طرف بر ابعاد همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های حمل‌ونقل، هوانوردی غیرنظامی، بنادر و راه‌آهن و راه‌های ارتقای آن‌ها تاکید کردند و تصویب تاریخ شروع پروژه قطار بین عربستان و قطر را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بعد از این دیدار دوطرف از پروژه متروی دوحه بازدید کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها