|

مروری بر رسانه‌های عربی‌زبان / ۲۰ دی ۱۴۰۰/ ۷ جمادی الثانی ۱۴۴۳

بمباران مواضع تروریست‌ها در عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه الرایة قطر، البیان امارات، خبرگزاری رسمى عربستان "واس"، الفرات نیوز عراق.

بمباران مواضع تروریست‌ها در عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه الرایة قطر، البیان امارات، خبرگزاری رسمى عربستان " واس"، الفرات نیوز عراق.

در این میان الفرات نیوز، در گزارشى به بمباران مواضع تروریست‌ها بین صلاح الدین و نینوا ، پرداخته است.

الرایة قطر: افزایش 41 درصدی جابجایى مسافر از طریق فرودگاه بین المللى حمد دوحه

فرودگاه بین‌المللی حمد در گزارشى اعلام کرد ترانزیت 17702635 مسافر در سال 2021 نسبت به سال قبل 41.37 درصد افزایش داشته ودر زمینه عملیات بار هوایی نیز 2589283 تن کالا با افزایش 20.71 درصدی به ثبت رسیده است و در زمینه جابجایی هواپیما نیز با افزایش 28.2 درصدی با 169909 فرود هواپیما در فرودگاه بین المللی حمد، مواجه بوده است.

فرودگاه بین‌المللی حمد در حال حاضر به مسافران 156 مقصد خدمات می‌دهد و خطوط هوایی رواندا و داکا، مالی، دبی، کاتماندو و لندن از شلوغ‌ترین مقاصد خروج از فرودگاه بین‌المللی حمد در سال 2021 بودند.

این فرودگاه بین المللى همچنین از آمادگی خود برای جام جهانی فوتبال 2022 قطر خبر داد.

الفرات نیوز: بمباران مواضع تروریست‌ها در عراق

جنگنده های F-16 عراق در حمله به مواضع تروریست های داعشی بین دو استان صلاح الدین و نینوا، چندین پناهگاه آنها را منهدم کردند.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: با برنامه ریزی و نظارت فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق و بنابر داده های اطلاعاتی دقیق از سوی سرویس امنیت ملی عراق، جنگنده های F-16 نیروی هوایی عراق طی 8 حمله، مواضع تروریست ها را بمباران کردند.

بیانیه مذکور افزود: در این حملات، چند پناهگاه عناصر تروریستی داعش در نزدیکی حوزه استحفاظی بین ستاد عملیات صلاح الدین و غرب نینوا منهدم شد.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

گفتنی است عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

البیان امارات: 5 شاهکار معماری اکسپو 2020 دبی

یک وب سایت آمریکایی گزارشی با عنوان "5 ساختمان شگفت انگیز ساخته شده در اکسپو 2020 دبی" منتشر کرد، در این گزارش آمده است که این پنج ساختمان تنها نمونه هایی از نوآوری های معماری هستند که در محل این رویداد جهانی وجود دارند.

پاویون امارات، که از شکل بال یک شاهین در حال پرواز الهام گرفته شده است، به عنوان نمادی از روحیه پیشگامان امارات طراحی شده است و شبیه شاهین، پرنده ملی امارات است.

پاویون پایداری " ترا"، به شکل یک درخت غول پیکر با عرض 135 متر طراحی شده و از "درخت خون اژدها" در جزایر "سقطرى" یمن الهام گرفته شده است.

پاویون انگلیس، که یک ساختمان مخروطی شکل است، این غرفه که به غرفه قصیده نیز شهرت دارد.

پاویون لهستان، هم یک ساختمان است هم یک اثر هنرى.غرفه لهستان با وجود مجسمه های کوچک متحرک به شکل پرندگانی است که از ساختمان غرفه بیرون می آیند تا حرکت پرندگان را در طول مهاجرت آنها مجسم کنند و در عین حال به عنوان یک سایبان برای نمای ساختمان عمل می کنند.

پاویون روسیه: به شکل دو نیمکره می باشد که یکی در داخل دیگری قرار گرفته است ومتشکل از لوله‌های آلومینیومی رنگارنگ است

خبرگزاری رسمی عربستان "واس": رزمایش نظامی مشترک عربستان با نیروهای مسلح مصر و اردن

وزارت دفاع عربستان از آغاز رزمایش «الشط الآمن - 5» (ساحل امن) با مشارکت یگان های دریایی نیروی مسلح عربستان و اردن خبر داد.

نیروهای مسلح عربستان، رزمایش نظامی جداگانه ای را با نیروهای مسلح مصر و اردن آغاز کردند.

علی بن سعید الشهری، فرمانده این رزمایش، هدف از این رزمایش افزایش سطح آمادگی و توانایی رزمی یگان های شرکت کننده است و به مدت چند روز ادامه خواهد داشت.

وی گفت که این رزمایش همچنین با هدف تقویت همکاری نظامی بین عربستان و اردن به ویژه در عرصه تبادل تجربه در زمینه رزمی برگزار می شود.

از سویی دیگر ارتش مصر در بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش مشترکی را به مدت چند روز با عربستان آغاز کرده است.

رزمایش نظامی مشترک عربستان و مصر تحت عنوان تبوک 5 یکی از بزرگترین رزمایش های مشترک بین دو کشور از لحاظ حجم نیروهای شرکت کننده و تنوع فعالیت های آن است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها