|

مروی بر رسانه‌های انگلیسی‌زبان / ۲۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲

شورشیان کنگره محافظ دموکراسی بودند

روزنامه‌های انگلیسی همچنان درگیر حواشی قانون‌شکنی دولت در دوران قرنطینه هستند. در کنار آن ماجرای آزادی شاهدخت سعودی از زندان را پیگیری می‌کنند. این شاهزاده از منتقدان دولت سعودی به شمار می‌آید.

شورشیان کنگره محافظ دموکراسی بودند

سرگردانی بیش از ۱۶ میلیون نفر در ایالات متحده در زمینه تزریق دوز یادآور واکسن کرونا سوژه برخی روزنامه‌های این کشور است. آنها واکسن تک دوز جانسون اند جانسون تزریق کرده اند. این افراد به درستی نمی‌دانند برای دوز یادآور از کدام واکسن‌ها می‌توانند استفاده کنند. علاوه بر این وضعیت نامساعد جوی در سواحل شرقی هم سوژه مورد توجه رسانه‌‌ها است.

روزنامه‌های انگلیسی همچنان درگیر حواشی قانون‌شکنی دولت در دوران قرنطینه هستند. در کنار آن ماجرای آزادی شاهدخت سعودی از زندان را پیگیری می‌کنند. این شاهزاده از منتقدان دولت سعودی به شمار می‌آید.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای سرگرم ماجراهای لبنان، سودان و برجام هسته‌ای ایران هستند. چینی‌ها هم بیش از پیش به شیوع سویه امیکرون در چین توجه نشان می‌دهند. آنها اتفاقات قزاقستان را هم البته از زاویه دید نزدیک به دولت قزاقستان و روسیه بررسی می‌کنند.

گاردین

بریتانیا باید پیشگام زندگی با کووید باشد

وزیر آموزش بریتانیا می‌گوید ویروس کرونا با انسان‌ها خواهد بود و با آنها زندگی خواهد کرد.

او از شهروندان بریتانیایی خواسته در امر پذیرش این ویروس و زندگی با آن پیشگام باشند و به دیگر کشورها نشان دهند چگونه می‌توانند با آن زندگی کنند.

ندیم زهاوی معتقد است ویروس کرونا از وضعیت همه‌گیری به بومی کشورها تبدیل می‌شود و چاره‌ای جز کنار آمدن با آن و تغییر سبک زندگی نیست.

عرب نیوز

کلافگی لبنانی‌ها از قطعی برق

قطعی برق مکرر باعث خشم شهروندان لبنانی و اقدام خودسرانه و حمله آنها به نیروگاه‌های محلی شده است. اقدامی که در نهایت همه لبنان را به خاموشی فرو برده است!

لبنان در تامین سوخت و تجهیز نیروگاه‌های تولید برق دچار بحران شده است. قطع برق نوبتی روشی است که تا امروز در این کشور به کار گرفته شده تا مشکل کمتر به چشم بیاید. اما حوصله لبنانی‌ها از این وضعیت سر رفته است.

دولت لبنان برای واردات برق با اردن به توافق رسیده است. همچنین قرار است سوخت گازی مورد نیاز خود را از مصر تامین کند.

یواس‌ای تودی

شورشیان کنگره محافظ دموکراسی بودند!

نتایج نظرسنجی صورت گرفته در ABCنیوز آمریکا درباره حوادث پارسال کنگره و حمله هواداران ترامپ جالب و البته قابل تامل است.

این درست که بخش بزرگی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ( ۷۲درصد ) معتقدند حمله‌کنندگان به کنگره، تهدید کننده دموکراسی بوده اند. اما بررسی عمیق‌تر می‌گوید رقم قابل توجه ۲۵درصد از شرکت‌کنندگان حرف دیگری می‌زنند.

در واقع از هر ۴ نفر، یک نفر معتقد است هواداران ترامپ، در واقع به قصد حمایت از دموکراسی به کنگره حمله کرده اند!حدود ۳درصد از شرکت‌کنندگان هم نظر خاصی نداشته اند.

چاینا دیلی

گسترش امیکرون در تیانجین چین

مقامات شهری تیانجین از گسترش سویه امیکرون در این شهر ۱۴ میلیون نفری خبر می‌دهند. آنها می‌گویند آزمایش ۴۰ نفر از شهروندان در یک روز مثبت شده است.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد این افراد به سویه امیکرون کرونا مبتلا هستند و به این دلیل که این سویه سریع‌الانتقال است، باعث نگرانی مسئولان شهری شده است.

مسئولان تیانجین برای شناسایی مبتلایان تصمیم گرفته اند پایگاه‌های تست کووید را در سراسر شهر افزایش دهند. چین میزبان المپیک زمستانی ۲۰۲۲ است. شیوع کرونا شاید باعث محدودیت برای این بازی‌ها شو

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها