|

حذف اکانت نخست‌وزیر استرالیا در وی‌چت

پای چالش سیاسی جی ۷ در میان است؟

استرالیا شبکه اجتماعی وی‌چت چین را به حذف حساب کاربری اسکات موریسون‌‌، نخست‌وزیر استرالیا متهم کرده است.

پای چالش سیاسی جی ۷ در میان است؟

به گزارش شبکه شرق و به نقل از سی ان ان، استرالیا شبکه اجتماعی وی‌چت چین را به حذف حساب کاربری اسکات موریسون‌‌، نخست‌وزیر استرالیا متهم کرده است.

اتفاق عجیب‌تر اینکه دنبال‌کنندگان حساب کاربری نخست‌وزیر استرالیا پس از این اقدام وی‌چت به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که مدعی است مطالب آموزنده‌ای در اختیار چینی‌‌- استرالیایی‌ها می‌گذارد!

رئیس کمیته مشترک اطلاعات و امنیت پارلمان استرالیا این اتفاق را تایید کرده است. جیمز پترسون در گفت‌وگو با رسانه‌های استرالیایی گفته حساب کاربری نخست‌وزیر نه تنها حذف که هک هم شده و وی‌چت از آن استفاده تجاری کرده است.

وی‌چت یکی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد، پرکاربر و محبوب در چین است. در سال ۲۰۲۰ بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفر ماهانه از این برنامه استفاده کرده اند.

حساب کاربری اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا در این شبکه اجتماعی ۷۶هزار دنبال‌کننده داشته است. موریسون از این برنامه برای ارتباط با استرالیایی‌های چین استفاده می‌کرده است.

وی‌چت مدعی است حساب موریسون هرگز هک نشده، ولی مالکیت آن مورد مناقشه است! آنها می‌گویند حساب موریسون در ابتدا به نام یک چینی ثبت شده است!

دولت استرالیا می‌گوید تقاضا برای بازگرداندن این حساب کاربری از سوی وی‌چت بدون پاسخ مانده است.

پترسون حدس می‌زند این اتفاق بی‌ربط به چالش سیاسی میان چین و استرالیا نباشد. چالشی که در نشست G7 سال گذشته و بعد از اظهار نظر موریسون درباره تاثیر بیش از حد چینی‌ها بر نشست و قدرت نفوذ آنها ایجاد شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها