|

سارقان 3میلیاردتومانی بازداشت شدند

اعضای باند حرفه‌ای سرقت از منازل که به 50 خانه دستبرد زده و سه میلیارد تومان به چنگ آورده بودند، دستگیر شدند.

شرق: اعضای باند حرفه‌ای سرقت از منازل که به 50 خانه دستبرد زده و سه میلیارد تومان به چنگ آورده بودند، دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما چند پرونده سرقت منزل مشابه به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد و بررسی اولیه نشان داد سارق یا سارقان در ساعات اولیه شب یا بامداد با تخریب قفل در ورودی وارد منازل مال‌باختگان شده و اموال باارزش آنها را از قبیل طلاجات و وجه نقد سرقت کرده‌اند.

بررسی این موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با سرقت منزل و دایره اطلاعات جنایی پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخص شد سارقان پس از تخریب در ورودی حتی آیفون‌های تصویری را که دارای حافظه ضبط تصویر بوده، سرقت کرده‌اند. تحقیقات میدانی در محدوده محل‌های سرقت انجام و مشخص شد سارقان در اکیپ‌های سه‌ و چهار‌نفره با استفاده از ماسک با خودروی پژو 207 و موتورسیکلت کلیک در محل‌های سرقت حاضر شده‌اند. در ادامه تحقیقات پلیسی شماره پلاک انتظامی خودروی سارقان شناسایی و مشخص شد پلاک نیز سرقتی است. در نهایت با تلاش کارآگاهان معلوم شد باندی شش‌نفره از سارقان حرفه‌ای به سرکردگی مردی افغانستانی به نام امیر سرقت‌های متعدد منازل را مرتکب شده‌اند.

در گام بعدی از تحقیقات پلیسی شناسایی مخفیگاه سارقان در دستور کار قرار گرفت و فاش شد سارقان دارای مخفیگاه‌های متعدد در نقاط مختلف تهران هستند و پس از سرقت به یکی از این اماکن مراجعه و اموال سرقتی را تقسیم می‌کنند. به این ترتیب مخفیگاه‌های این شبکه حرفه‌ای دزدی زیر نظر گرفته شد. مراقبت‌های ویژه پلیسی از محل‌های تردد سارقان ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه جدیدی از سارقان که یک مغازه لباس‌فروشی در فرحزاد بود، شناسایی شد. کارآگاهان بعد از هماهنگی با مقام قضائی به مخفیگاه جدید متهمان رفتند و موفق شدند در دو عملیات مستقل پنج نفر از اعضای باند را دستگیر کنند. ششمین عضو باند نیز در عملیات دیگری توسط کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر شد. متهمان در بازجویی‌های اولیه به فروش اموال سرقتی به دو مالخر به نام باقر و سعید اعتراف کردند. بعد از شناسایی مخفیگاه این ما‌لخران در شهرک بعثت و یافت‌آباد، هر دو مالخر دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقداری طلاجات مسروقه کشف شد. متهمان در ادامه به 50 فقره سرقت در نقاط مختلف شهر تهران از قبیل سعادت‌آباد، شهران، پونک، خانی‌آباد، بریانک، قزوین، آذری، بلورسازی، منیریه، ابوذر و... اعتراف کردند و تاکنون 21 نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند. بنا بر این گزارش کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را 30 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و متهمان برای کشف سایر جزئیات پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها