|

سرقت سریال از خودروهای ناامن

سرقت لوازم خودرو یکی از شایع‌ترین جرائمی است که شاهدش هستیم و مجرمانی که مرتکب این جرم می‌شوند، معمولا به‌صورت سریالی دزدی می‌کنند و هرکدام تعداد زیادی سرقت در پرونده خود دارند.

سرقت سریال از خودروهای ناامن

شرق: سرقت لوازم خودرو یکی از شایع‌ترین جرائمی است که شاهدش هستیم و مجرمانی که مرتکب این جرم می‌شوند، معمولا به‌صورت سریالی دزدی می‌کنند و هرکدام تعداد زیادی سرقت در پرونده خود دارند. در تازه‌ترین مورد سه سارق در دو پرونده جداگانه دستگیر شده‌ و در مجموع به 150 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند .

در اولین پرونده دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در تعقیب‌و‌گریز پلیسی به دام افتادند و به 50 فقره سرقت لوازم خودرو در محله‌های پونک و باغ فیض اعتراف کردند. ساعت 3:00 بامداد پنج‌شنبه تیمی از مأموران در حال گشت‌زنی در منطقه باغ فیض بودند که به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی پژو 206 مشکوک شدند و آنها را به‌صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند. مراقبت‌های ویژه پلیسی ادامه داشت تا اینکه راننده خودرو 206 که به‌آهستگی در حرکت بود، کنار یک دستگاه خودروی پژو 206 متوقف شد و هر دو سرنشین از خودرو پیاده شدند و سراغ سواری پارک‌شده در کنار خیابان رفتند. آنها قصد باز‌کردن در خودرو را داشتند که مأموران وارد عمل شدند. هر دو متهم با مشاهده پلیس، سوار بر خودروی خود شدند و فرار کردند، اما مأموران گشت انتظامی در یک عملیات تعقیب‌و‌گریز خودروی متهمان را متوقف و سارقان را دستگیر کردند .

سرهنگ رسول بهرامی، رئیس کلانتری 140 باغ فیض با اشاره به اینکه متهمان در طول مسیر فرار تعدادی لوازم به بیرون از خودرو پرتاب کردند، گفت: در بررسی از خودروی سارقان تعدادی لوازم داخل خودرو کشف شد و متهمان به کلانتری 140 باغ فیض انتقال یافتند .

سرهنگ بهرامی در ادامه گفت: در بررسی پلیسی، مشخص شد که هر دو متهم سابقه‌دار بوده و دارای هفت سابقه کیفری از قبیل موبایل‌قاپی، سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو هستند. کلانتر محله باغ فیض با بیان اینکه متهمان به 50 فقره سرقت لوازم داخل خودرو در منطقه باغ فیض و پونک با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، به رانندگان توصیه کرد: درصورتی‌که خودروی خود را در خیابان پارک می‌کنید، برای در‌امان‌ماندن از عمل مجرمانه سارقان، آن را مجهز به سیستم دزدگیر کنید و وسایل باارزش را از داخل خودرو بردارید .

در دومین پرونده سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در گشت‌زنی‌های انتظامی دستگیر شد و به صد فقره سرقت اعتراف کرد. کارآگاهان اداره گشت پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محدوده خیابان مولوی به یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای‌رنگ به رانندگی مردی جوان مظنون شدند. افسر گشت برای بررسی موضوع پلاک انتظامی خودرو را استعلام کرد و مشخص شد خودرو سرقتی است و در محدوده کلانتری تهرانپارس دزدیده شده است. سارق به ‌محض مشاهده گشت انتظامی با افزایش سرعت و انجام حرکات نمایشی از محل گریخت. به‌این‌ترتیب عملیات تعقیب‌و‌گریز آغاز شد و کارآگاهان موفق شدند سارق 36‌ساله را دستگیر و در بازرسی از صندوق‌عقب خودرو، سه دستگاه باتری، یک دستگاه پخش، زاپاس و آچار و چک مسروقه کشف کنند و متهم برای تحقیقات تکمیلی به اداره بیستم پلیس آگاهی منتقل شد .

سرهنگ کارآگاه سید‌شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های پلیسی به صد فقره سرقت لوازم داخل اعتراف کرد، گفت: تاکنون 47 نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و متهم با دستور بازپرس پرونده برای کشف جزئیات جرایمش در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها