|

زورگیران حرفه ای باز هم به تله پلیس افتادند

متهمان دو پرونده زورگیری از شهروندان، در جریان تحقیقات پلیسی دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند

زورگیران حرفه ای باز هم به تله پلیس افتادند

شرق: متهمان دو پرونده زورگیری از شهروندان، در جریان تحقیقات پلیسی دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند. به گزارش خبرنگار ما در اولین پرونده شخصی که برای گرفتن زهرچشم از شاکی از او زورگیری کرده بود، بازداشت شد .

ساعت 22:30 دقیقه روز نهم فروردین‌ماه شخصی 29ساله تبعه کشور افغانستان ضمن تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و مراجعه به گشت کلانتری 132 نبرد گفت: در خیابان در حال گذر بودم که ناگهان مردی قوی‌هیکل درحالی‌که سلاح سردی در دست داشت، جلوی من را گرفت و پس از مصدوم کردنم مبلغ پنج‌میلیون تومان پول نقد مرا سرقت کرد و متواری شد .

این پرونده با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و کارآگاهان برای بررسی موضوع به محل جرم رفتند و موفق شدند تصویری از سارق را به دست بیاورند. کارآگاهان از‌طریق تصویر به‌دست‌آمده از سارق و دیگر سرنخ‌های موجود موفق شدند هویت سارق را شناسایی کنند. این متهم به‌نام هادی که سه فقره سابقه کیفری در خصوص نزاع و درگیری و مواد مخدر نیز داشت، با هماهنگی قضائی تحت تعقیب کارآگاهان قرار گرفت و مخفیگاه او در بلوار ابوذر شناسایی و در عملیاتی پلیسی دستگیر شد .

متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف کرد و گفت : در یک قصابی کار می‌کردم و مدتی بود که شاکی مشتری‌هایم را به من بدبین کرده و گفته بود گوشت یخی به آنها می‌فروشم. من تصمیم گرفتم به او درس عبرت بدهم که ضمن مجروح‌کردن او مبلغی پول نقد را که همراهش بود، سرقت کردم. سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت درباره این پرونده گفت: با اعتراف صریح هادی به جرمش پرونده به بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد. در همین حال زورگیر حرفه‌ای که با مصدوم‌کردن مردی طلاجات همسرش را سرقت کرده بود، دستگیر شد. چهاردهم اردیبهشت‌ماه پرونده‌ای با موضوع زورگیری و سرقت در کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس تشکیل و به دستور مقام قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد .

شاکی در تحقیقات اولیه اظهار کرد: ساعت 16 روز حادثه همراه همسرم از خیابان جشنواره در حال عبور بودیم و من چند قدمی از همسرم جلوتر بودم که فردی به او حمله‌ور شد و قصد زورگیری از او را داشت. با دیدن این صحنه با سارق درگیر شدم و براثر اصابت ضربه سلاح سرد سارق از ناحیه دست مجروح شدم و سارق از این فرصت استفاده کرد و گردنبند طلای همسرم و کیف پول حاوی مبلغی وجه نقد را ربود و متواری شد .

کارآگاهان در ادامه پی‌جویی‌ها با بررسی میدانی و پایش محدوده وقوع جرم موفق به شناسایی هویت سارق به نام داریوش شدند‌. در بررسی‌های پلیسی مشخص شد داریوش سابقه‌دار است و پیش‌تر به جرم شرارت، سرقت و مواد مخدر دستگیر شده و اکنون پس از سرقت، متواری و در مخفیگاهش پنهان شده است. با شناسایی مخفیگاه سارق در محله خاک‌سفید نتیجه تحقیقات انجام‌شده به مرجع قضائی اطلاع داده و متهم با هماهنگی‌های قضائی دستگیر شد. داریوش پس از انتقال به پلیس آگاهی گفت‌: سرقت را قبول دارم. برق طلای مال‌باخته چشم من را کور کرد و در یک لحظه به قصد سرقت به سمتش حمله‌ور شدم و پس از سرقت با فروش گردنبند مواد مخدر تهیه کردم. سرهنگ کارآگاه مسعود برجی، سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: با اعتراف صریح داریوش به جرم سرقت پرونده به بازپرسی دادسرای ناحیه34 تهران ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها