|

سقوط یک نوجوان به داخل درز انقطاع ۲ ساختمان

سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: شب گذشته فردی به داخل درز انقطاع ۲ ساختمان مسکونی سقوط کرده بود که با تلاش‌ آتش نشانان نجات یافت.

سقوط یک نوجوان به داخل درز انقطاع ۲ ساختمان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته فردی به داخل درز انقطاع ۲ ساختمان مسکونی سقوط کرده بود که با تلاش‌ آتش نشانان نجات یافت.

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران درباره حادثه سقوط یک فرد به داخل درز انقطاع ۲ ساختمان، گفت: ساعت ۲۳ و ۵۷ دقیقه شب گذشته یک مورد حادثه سقوط فرد به داخل درز انقطاع ۲ ساختمان به آدرس محله مشیریه، خیابان امام خمینی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و ۲ ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

ملکی بیان کرد: آتش نشانان طی ۳دقیقه به محل رسیده و مشاهده می کنند که یک پسر حدودا ۱۳ ساله به درز انقطاع دو ساختما مسکونی، یکی پنج طبقه و یکی چهار طبقه که به فاصله یک طبقه تقریبا به ارتفاع ۳ متر اختلاف سطح داشتند سقوط کرده است. فاصله درز انقطاع ساختمان کمی بیش از حد استاندارد و حدود ۴۵ سانتی متر بود.

سخنگوی آتش نشانی توضیح داد: با نشانه های داده شده، صحبت های انجام شده و تخمین های درست، آتش نشانان توانستند محل قرار گرفتن پسر نوجوان را مشخص و با همکاری مالک واحد از طبقه سوم بخشی از دیوار را شکافته و خوشبختانه موفق شدند بدون این که آسیبی به پسر نوجوان برسد به نزدیک محل او دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: با تلاش آتش نشانان و در یک عملیات بسیار حساس این پسر ۱۲ ساله با کمترین آسیب خارج و به آغوش خانواده بازگشت. این عملیات بسیار حساسی بود زیرا با کوچکترین اشتباه و بی دقتی ممکن بود آسیب های جبران ناپذیری به فرد وارد شود. در گذشته نیز موارد این چنینی مشاهده می شد، دلیلش هم این بود که خصوصا در ساختمان های قدیمی بین ۲ ساختمان فاصله زیادی وجود داشته است.

ملکی گفت: اگر چنین چیزی وجود دارد و نمی شود آن را اصلاح کرد حتما باید قسمت درز که در واقع فاصله ۲ ساختمان است را با مصالح مناسب که مقاومت دارد پر کنند تا از افتادن حیوانات و افراد به این قسمت جلوگیری شود زیرا خارج کردن آن ها واقعا عملیات سختی را می طلبد. برخی افراد این درز را با سنگ نازک، چند کاشی و ... پر می کنند یا چیزهای که مقاومت کمتری دارد را روی درز و فاصله بین دو ساختمان می گذارند اما اینها اصلا مقاومتی ندارند و پس از مدتی تخریب شده و از بین می روند.

سخنگوی آتش نشانی یادآور شد: ساعت ۵۰ دقیقه بامداد عملیات به پایان رسید و خوشبختانه نوجوان با حداقل آسیب دیدگی نزد خانواده بازگشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها