|

ماجرای شلیک پلیس به زن اهوازی چه بود؟

فرمانده انتظامی اهواز درباره تیراندازی مأموران گشت انتظامی اهواز که منجر به فوت زن جوانی شده بود، جزئیاتی را ارائه داد.

ماجرای شلیک پلیس به زن اهوازی چه بود؟

مرد جوانی به‌ نام میلاد روز شنبه در بیان جزئیات عجیب مرگ همسرش گفت روز جمعه نهم مهر ساعت 13:10 به همراه همسرم ساناز و پسر 3 ساله‌ام آریوبرزن سوار خودروی‌مان که پژو پارس سفید رنگ بود شدیم. حین سوار شدن پسرم بهانه گرفت جلو بنشیند. ساناز گفت اشکالی ندارد راه زیادی نیست بگذار بنشیند.

او ادامه داد:راهی خانه پدرم شدیم در حالی که پسرم در صندلی جلو و ساناز در صندلی عقب نشسته بودند راه افتادیم. در طول مسیر متوجه چند خودروی پلیس شدیم . وقتی کنار خیابان توقف کردم تا خودروها از کنار ما عبور کنند در همین موقع یک مأمور نیروی انتظامی از خودرواش پیاده شد و اسلحه کلاشنیکف را از دست سربازش گرفت و بدون هیچ تذکری از فاصله 70 الی 80 سانتی متری به شیشه عقب خودروی‌مان شلیک کرد. تیر از پشت گوش سمت چپ به سر ساناز اصابت کرده و از سمت راست سرش خارج شده بود. بیش از 3 گلوله خورده بود. همسرم سه روز در بیمارستان بود و بعد جان باخت.

میلاد در ادامه گفت: بعد از فوت همسرم هیچ‌کدام از عوامل انتظامی از من نه تنها دلجویی نکردند که حتی مرا برای توضیحات هم نخواستند. خودشان هم هیچ توضیحی به من ندادند. فقط پرونده شکایت ما را به اداره بازپرسی شعبه 3 اهواز ارجاع دادند. وقتی رفتم به‌ آنها گفتم چرا حین توقف خودرو به ما شلیک کردید، اصلاً چرا به ما شلیک کردید. مگر ما چه کرده بودیم؟ فقط گفتند دنبال سارق مسلح بوده‌اند.

توضیح پلیس

پس از انتشار این خبر، سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز درباره تیراندازی مأموران گشت انتظامی اهواز که منجر به فوت زن جوانی شده بود گفت: ساعت ۱۱ صبح جمعه ۹ مهرماه به‌دنبال اعلام وقوع یک فقره سرقت مسلحانه طلا از خانمی در حوزه کلانتری ۲۳ اهواز توسط سرنشینان یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ با شیشه‌های دودی بلافاصله عوامل گشت انتظامی به محل اعزام شدند. مأموران پلیس در حین بررسی صحنه و گفت‌وگو با مالباخته و تأیید سرقت مسلحانه توسط سرنشینان پژو پارس سفید رنگ، بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، یک فقره سرقت مسلحانه دیگر در منطقه مهدیس توسط سرنشینان همان خودرو به عوامل گشت انتظامی اعلام شد که بلافاصله مأموران پلیس به محل اعزام شدند و یک دستگاه پژو پارس سفید با شیشه‌های دودی را که شباهت کامل با خودروی سارقان داشته مشاهده کردند و راننده خودرو به محض مشاهده گشت انتظامی با سرعت از محل متواری شد.

سرهنگ دالوند در ادامه افزود: راننده خودرو با وجود شنیدن صدای آژیر اعلام هشدار و اخطار توقف بی‌توجه به مسیرش ادامه داد و مأموران پلیس برابر قانون به کارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر هوایی کردند که راننده بازهم بی‌توجه اقدام به فرار کرد و در نهایت بعد از تقریباً یک کیلومتر و بر اثر تیراندازی همکاران خودرو متوقف شد. متأسفانه بر اثر تیراندازی مأموران به سمت خودرو یک نفر از سرنشینان (همسر راننده) مجروح و به بیمارستان منتقل شد و این خانم بعد از چند روز کما، فوت کرد.
فرمانده انتظامی اهواز ضمن اظهار تأسف و ابراز همدردی با خانواده متوفی خاطرنشان کرد: مراتب در دست بررسی است که نتیجه اقدامات اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها