|

مرگ غم‌انگیز کودک رهاشده در خودروی پدر

یک مأمور کلانتری گزارش کرد که پسربچه‌ای در حالی‌ که قلبش از تپش ایستاده بود توسط اورژانس به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود و در آنجا تیم پزشکی هر چه تلاش کرده بود موفق به احیای او نشده بود.

مرگ غم‌انگیز کودک رهاشده در خودروی پدر

به گزارش همشهری، چند روز قبل به قاضی مصطفی واحدی بازپرس جنایی تهران خبر رسید که پسربچه‌ای ۸ ساله به طرز مشکوکی جانش را از دست داده است. آن‌طور که مأمور کلانتری گزارش کرده بود، این پسربچه در حالی‌ که قلبش از تپش ایستاده بود توسط اورژانس به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود و در آنجا تیم پزشکی هر چه تلاش کرده بود موفق به احیای او نشده بود.

در ادامه تحقیقات معلوم شد که این پسربچه داخل خودروی پدرش بوده که به کام مرگ رفته است. یکی از شاهدان به مأموران گفت: شب حادثه صدای فریادهای مردی را شنیدم که مقابل ساختمان ما ایستاده بود و به شیشه ماشین پژو ۴۰۵ خود می‌کوبیده و درخواست کمک می‌کرد. او فریاد می‌زد که «پسرم را از دست دادم.»‌

سراسیمه به سمت او رفتم. آن مرد می‌گفت که پسرش داخل ماشین از هوش رفته و به‌دلیل قفل شدن درهای ماشین، نمی‌توانست او را نجات بدهد. صحنه دردناکی بود و پدر مستأصل شده بود. من قفل فرمان آوردم و شیشه ماشین را شکستم. در همین هنگام همسایه‌های دیگر به اورژانس، پلیس و آتش‌نشانی زنگ زدند. با شکستن شیشه ماشین، پسر ۸ ساله را که نیمه‌جان بود از صندلی جلوی ماشین بیرون کشیدیم و با حضور اورژانس مشخص شد که کودک به کام مرگ رفته است. حتی عملیات احیا هم فایده‌ای نداشت اما پدرش بی‌تابی می‌کرد و مدام برای نجات پسرش درخواست کمک می‌کرد و به همین دلیل اورژانس با اصرار پدرش او را به بیمارستان انتقال داد که بعدا متوجه شدم تلاش‌ها برای بازگشت کودک به زندگی بی‌نتیجه مانده است.


تیم جنایی در گام بعدی به تحقیق از پدر کودک پرداخت. او که هنوز در شوک از دست دادن فرزندش بود، با گریه گفت: به‌دلیل این که از ماشینم زیاد استفاده نمی‌کردم معمولا باتری‌اش دچار مشکل می‌شد. آخرین بار باتری‌ساز به من گفت برای این که باتری ماشین دچار مشکل نشود هر از گاهی آن را روشن کنم و دوری بزنم. آن شب پسر ۸ ساله‌ام از من درخواست کرد او را هم با خودم ببرم. می‌خواست با هم در خیابان چرخی بزنیم. ‌ای کاش قبول نمی‌کردم...

وی ادامه داد: آن شب به همراه پسرم از خانه خارج شدیم. او در صندلی جلو نشست و یک دفعه یادم افتادم که باید در خانه کاری انجام بدهم. به پسرم گفتم به خانه برگردیم، اما او گفت داخل ماشین منتظرم می‌ماند تا برگردم. گمان نمی‌کردم کارم خیلی طول بکشد، اما پسرم از من خواست بخاری ماشین را روشن کنم، چون هوا سرد بود. من هم استارت زدم، بخاری را روشن کردم و به خانه برگشتم.


پدر داغدیده ادامه داد: کارم حدود ۳۰ دقیقه طول کشید و وقتی برگشتم، هرچه تلاش کردم در ماشین را باز کنم، نشد؛‌ پسرم وقتی داخل ماشین بوده از داخل درها را قفل کرده بود. از پشت شیشه دیدم که او بی‌حال در صندلی افتاده و تکان نمی‌خورد. هرچه به شیشه می‌کوبیدم فایده‌ای نداشت و پسرم همانطور بی‌حرکت مانده بود. وحشت کرده بودم و به شیشه می‌کوبیدم و کمک می‌خواستم تا این که همسایه‌ها رسیدند و با شکستن شیشه، پسرم را از داخل ماشین بیرون کشیدند. اورژانس می‌گفت احتمالا به‌دلیل روشن بودن بخاری دچار گازگرفتگی شده است. از سوی دیگر ماشین من دوگانه سوز است و احتمال دارد که انتشار گاز به داخل ماشین موجب مرگ جگرگوشه‌ام شده باشد.

با این اطلاعات بازپرس جنایی دستور تعیین یک کارشناس حوادث را صادر کرد تا با بررسی خودرو مشخص شود آیا دوگانه سوز بودن آن باعث حادثه شده یا سیستم سی‌ان‌جی خودرو نقص فنی داشته و این حادثه دردناک را رقم زده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها