|

روایت عارف از دیدار با کروبی

«دیروز توفیق احوالپرسی جناب آقای کروبی نصیبم شد. سرکار خانم کروبی هم تشریف داشتند. هرچند آثار جسمی ناشی از تحمل شرایط دشوار طی‌شده بر چهره این یار دیرین امام و انقلاب هویدا بود، ولی نشاط و امیدواری متعهدانه نسبت‌به اوضاع کشور کما‌فی‌السابق در ذهن و سیمای ایشان بارز بود.»

روایت عارف از دیدار با کروبی

محمدرضا عارف در صفحه اینستاگرام خود خبر از دیدارش با مهدی کروبی داد و در شرح این دیدار نوشت: «دیروز توفیق احوالپرسی جناب آقای کروبی نصیبم شد. سرکار خانم کروبی هم تشریف داشتند. هرچند آثار جسمی ناشی از تحمل شرایط دشوار طی‌شده بر چهره این یار دیرین امام و انقلاب هویدا بود، ولی نشاط و امیدواری متعهدانه نسبت‌به اوضاع کشور کما‌فی‌السابق در ذهن و سیمای ایشان بارز بود. با حافظه قوی و دقت بی‌نظیر، سیر تحولات انقلاب از سال٤١ تاکنون را تبیین و تحلیل کردند. مشکلات حاد معیشتی قاطبه مردم، شکاف‌های مخل به انسجام ملی، کاهش سرمایه اجتماعی و به‌تبع آن تنزل نقش و اثربخشی اصلاح‌طلبان طی سال‌های اخیر با رویکردی آسیب‌شناسانه مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت».

او در ادامه نوشت: «صرف‌نظر از آثار و پیامدهای یکدست‌شدن قدرت، ضرورت حسن استفاده از فراغ بال حاصله برای اصلاحات و اصلاح‌طلبان و بازسازی نظری و رفتاری این جریان که بی‌تردید تنها بدیل تحقق وحدت ملی و احیای مناسبات رضایت‌بخش مردم و حاکمیت، براساس اصول بنیادین انقلاب اسلامی است، متفقا مورد تأکید قرار گرفت. همواره باور داشته و دارم درحصر‌ماندن آقایان کروبی، مهندس موسوی و سرکار خانم دکتر رهنورد نسبتی با مصالح و منافع ملی ندارد. مجددا از مراجع عالی مسئول استدعا می‌کنم با پایان‌دادن به این وضعیت، راه گفت‌وگو و تفاهم ملی را فراهم آورند. ان‌شاءالله».

عارف همچنین در گفت‌وگویی با خبرگزاری «ایلنا»، درباره کابینه سید‌ابراهیم رئیسی گفته است: «من اطلاعی از کابینه دولت سیزدهم ندارم و اطلاعات من در حد اطلاعات رسانه‌هاست. قطعا ما توقع نداریم از اصلاح‌طلبان در رأس کابینه استفاده شود. عموما باید در چینش کابینه شایسته‌سالاری مدنظر قرار گیرد و بین رئیس‌جمهور و اعضای کابینه باید اعتماد و صمیمیت وجود داشته باشد؛ بنابراین ما توقع نداریم در رأس کابینه از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب استفاده شود، اما این توقع را داریم که بدنه دولت فعلی قلع‌و‌قمع نشود و دولت سیزدهم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و براساس شایستگی، کارآمدی و شاخص‌های توانایی، اقتدار و همراهی تشکیل شود».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت باید افراد کارآمد را به کار بگیرد، گفت: «به نظر من بهتر است با سعه صدر روی توانایی افراد دقت شود. کسانی که موفق بودند و عملکرد مثبتی داشتند و آمادگی همکاری با دولت را دارند، به کار گرفته شوند».

عارف همچنین گفت: «اگر آقای رئیسی به شعاری که دادند پایبند باشند و دولتی فراجناحی تشکیل دهند، ما خوش‌بین هستیم که دولت سیزدهم بتواند دولت موفقی شود».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها