|

تکذیب حقوق 350میلیونی ‌روحانی

انگار به سنت تبدیل شده که پایان مسئولیت آغاز تکذیبیه‌ها باشد. حالا نوبت حسن روحانی است که بعد از ترک پاستور به خواندن اخبار و ادعاها مشغول باشد و دفترش تکذیبیه بنویسد. چند روز پیش حسن نوروزی، نماینده مجلس کنترل افزایش بی‌رویه حقوق‌ها را واجب دانست و به بازنشستگی روحانی اشاره کرد. او بعد از آن مدعی شد اینکه رئیس‌جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند غلط است.

تکذیب حقوق 350میلیونی ‌روحانی

انگار به سنت تبدیل شده که پایان مسئولیت آغاز تکذیبیه‌ها باشد. حالا نوبت حسن روحانی است که بعد از ترک پاستور به خواندن اخبار و ادعاها مشغول باشد و دفترش تکذیبیه بنویسد. چند روز پیش حسن نوروزی، نماینده مجلس کنترل افزایش بی‌رویه حقوق‌ها را واجب دانست و به بازنشستگی روحانی اشاره کرد. او بعد از آن مدعی شد اینکه رئیس‌جمهور برای بازنشستگی ماهی ۳۵۰ میلیون دریافت کند غلط است؛ اگر ۲۵ تا ۳۰ میلیون باشد اشکالی ندارد اما ۳۵۰ میلیون باید کاسته شود. ادعای دستمزد 350میلیونی آن‌هم بدون ارائه سند و مدرک چنان عجیب بود که نظرها را به خود جلب کرد و دفتر رئیس‌جمهور پیشین را به واکنش واداشت. همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود دفتر رئیس‌ دولت تدبیر و امید این ادعا درباره حقوق بازنشستگی حسن روحانی را تکذیب کرد و در اطلاعیه تأکید کرد عدد 350 میلیون تومان حقوق ماهانه که نماینده مورد نظر ادعا کرده، چنان بزرگ و اغراق‌آمیز است که بعید است کسی در کذب‌بودن آن تردید کند. همچنین در این اطلاعیه آمده که ادعاهای قبلی درخصوص پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس‌جمهور نیز فاقد صحت است و پیش از این روابط عمومی ریاست‌جمهوری در‌این‌باره توضیحاتی را منتشر کرده است؛ عدد 353 میلیون تومان که در آن زمان در یک مکاتبه اداری مورد توجه قرار گرفته و سبب برخی سوءتفاهمات شده بود، نه پاداش بازنشستگی رئیس‌جمهور سابق بلکه مابه‌التفاوت حق بیمه‌ای بود که ایشان می‌بایست برای تغییر صندوق بازنشستگی خود به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کرد. پیش‌تر نیز روابط‌عمومی نهاد ریاست‌جمهوری در اطلاعیه‌ای به توضیح آنچه در دستمزد حسن روحانی بعد از بازنشستگی رخ خواهد داد پرداخته و طعنه زده بود که برداشت اشتباه از رقم 350 میلیون تومانی ناشی از نخواندن آن توضیحات است. سپس داستان آن را با جزئیات این‌گونه توضیح داده بود که تمامی بیمه‌شدگان می‌توانند با رعایت ضوابط آیین‌نامه نحوه تغییر صندوق و نقل‌و‌انتقال حق بیمه و سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌های بیمه‌ای، نسبت به تغییر صندوق بیمه‌ای خود اقدام کنند که گویا حسن روحانی نیز از این فرصت استفاده کرده است. همچنین روابط‌عمومی ریاست‌جمهوری گفته که حسب طرح درخواست جابه‌جایی و تغییر صندوق بازنشستگی رئیس‌جمهوری از صندوق تأمین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری این درخواست در مکاتبه‌ای از سوی معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شده که در پاسخ به این مکاتبه، صندوق بازنشستگی استان تهران با توجه به مستندات و سوابق و محاسبات، اعلام کرده بابت انتقال حق بیمه حجت‌الاسلام روحانی در دوره خدمت در مجلس شورای اسلامی باید مبلغ حدود ۳۵۳ میلیون تومان در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود.

روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه این اطلاعیه توضیح می‌دهد که در حقیقت این پول از طلب حسن روحانی پرداخت شده است: «از آنجا که بخشی از حقوق ایشان (موضوع تبصره ۵ ماده ۵۹ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری) از تاریخ اول مهرماه ۹۵ لغایت پایان سال ۱۳۹۹ به ایشان پرداخت نشده و این رقم حدود ۳۶۲ میلیون تومان بوده است، در سندی که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده، معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری مقرر کرد که مبلغ بدهی بابت هزینه انتقال صندوق از محل مطالبات پرداخت‌نشده رئیس‌جمهوری از حقوق معوقه دکتر روحانی کسر و در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود». با این توضیحات خبری از حقوق بازنشستگی نجومی برای رئیس‌جمهور پیشین نیست و اتفاقا اگر قرار به استفاده از مزایای خاص و حقوق نامتعارف باشد، باید آن را در مجلس کنونی جست‌وجو کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها