|

مخالفت قابل توجه «عنابستانی» با وزیر پیشنهادی ارتباطات

«اینترنت ملی» و «طرح صیانت از کاربران» کجای برنامه‌تان است؟

عنابستانی، نماینده پر حاشیه‌ای که در سال گذشته فیلمی از سیلی زدنش با یک سرباز راهور در همین شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرد در مخالفت با گزینه پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی برای وزارت ارتباطات خواهان برنامه مشخص‌تر او برای راه‌اندازی اینترنت ملی و موضع رسمی‌اش درباره طرح صیانت از کاربران فضای مجازی شد.

«اینترنت ملی» و «طرح صیانت از کاربران» کجای برنامه‌تان است؟

شرق: صبح امروز در دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه «سید ابراهیم رئیسی» و پس از بررسی برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش نوبت به «عیسی زارع‌پور»، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید. یکی از چالشی‌ترین پست‌های کابینه‌ دولت‌های اخیر که همیشه با حواشی و مسائل سیاسی فروانی دست به گریبان بوده و اغلب عملکردش به شدت مورد انتقاد نهادهای دیگر در کشور بوده.

«طرح صیانت از کابران فضای مجازی» که این روزها در مجلس به موضوع پربحثی تبدیل شده هم یکی از مسائلی است که سیاست‌های پیش‌روی وزیر جدید را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته که روی کار آمدن یک دولت اصولگرا در کنار یک مجلس اصولگرا به این تصویر دامن می‌زند که احتمالا نگرانی‌هایی گروهی که همیشه علیه وضعیت فضای مجازی در ایران موضع می‌گرفتند قرار است برطرف شود اما آنچه امروز در مخالف با عیسی زارع‌پور گفته شد نشان می‌دهد که گروهی که گویا از فضای مجازی هراس‌هایی دارند حتی به وزیری که به گفته نماینده کلیبر در هیچ شبکه‌اجتماعی‌ای عضو نیست هم راضی نیستند.

از جمله عنابستانی، نماینده پر حاشیه‌ای که در سال گذشته فیلمی از سیلی زدنش با یک سرباز راهور در همین شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرد در مخالفت با گزینه پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی برای وزارت ارتباطات خواهان برنامه مشخص‌تر او برای راه‌اندازی اینترنت ملی و موضع رسمی‌اش درباره طرح صیانت از کاربران فضای مجازی شد.

عیسی زارع پور

علی‌اصغر عنابستانی امروز در مجلس گفت: اشکال اساسی وارده به برنامه پیشنهادی آقای زارع پور در مورد شبکه ملی اطلاعات این است که وی تنها به بیان چالش های این حوزه و پیشنهاد راهبردهای حل آن ها اشاره کرده و راه حل عملیاتی در برنامه های وی ارائه نشده است.آقای زارع پور باید مشخص کند دقیقا تا چه زمانی شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت اصلی ارتباطات بوده و مورد مطالبه چندین ساله رهبر معظم انقلاب است، ایجاد خواهد کرد. در برنامه های وزیر پیشنهادی عنوان شده که شبکه ملی اطلاعات در افق 1404 راه اندازی خواهد شد، سوال این است آیا ما باید تا سال 1404 منتظر بمانیم یا برنامه ها بلافاصله بعد از وزارت ایشان آغاز خواهد شد.

عنابستانی در بخش دیگری از سخنانش به موضع وزیر پیشنهادی در خصوص طرح صیانت هم انتقاداتی وارد کرد و گفت: وزیر پیشنهادی در برنامه خود در مورد طرح موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی اظهارنظر نکرده و متاسفانه ما در کشور در عرصه فناوری اطلاعات، ابتکار عمل در دست نداریم و دارای هیچ پلتفورم، سیستم عامل و یا سخت افزاری نیستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها