|

حسینی خراسانی جانشین آملی لاریجانی شد

پس‌لرزه‌های رد صلاحیت علی لاریجانی همچنان ادامه دارد

این کناره‌گیری و جانشینی را شای بتوان در ادامه اتفاقات پس از رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر دانست. مسئله‌ای که همچنان پرونده‌اش باز است و کسی به روشنی دلیلی در خصوص علت این رد صلاحیت بیان نمی‌کند.

پس‌لرزه‌های رد صلاحیت علی لاریجانی همچنان ادامه دارد

شرق: آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان کناره‌گیری کرد و با حکم رهبر حسینی خراسانی جانشین او شد. این کناره‌گیری و جانشینی را شای بتوان در ادامه اتفاقات پس از رد صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر دانست. مسئله‌ای که همچنان پرونده‌اش باز است و کسی به روشنی دلیلی در خصوص علت این رد صلاحیت بیان نمی‌کند.

گمانه زنی‌ها درباره جدی بودن کناره گیری آملی لاریجانی از چند روز قبل مطرح شده بود و امروز با صدور حکم عضو جدید این شورا توسط آیت الله خامنه‌ای، کناره‌گیری آملی لاریجانی از شورای نگهبان رسمیت یافت.

آملی لاریجانی پس از رد صلاحیت برادرش توسط شورای نگهبان موضع تندی در قبال این اقدام برخی اعضای شورا گرفت. اعتراض او باعث واکنش رهبر انقلاب در این باره هم شد. او در رشته توئیتی پس از رد صلاحیت علی لاریجانی از اقدامات نهادهای امنیتی در «تصمیم‌سازی» برای شورای نگهبان انتقاد کرد. به ویژه اینکه یک ماه پیش از این رویداد حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای علت رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی در انتخابات سال ۱۳۹۲ را گزارشش به عنوان وزیر اطلاعات در جلسه شورای نگهبان بیان کرد. اگرچه این اظهارات بعدها تکذیب شد.

رشته توییت آملی لاریجانی

آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به رد صلاحیت علی لاریجانی و پس از اعتراض برادر او آیت اللّه آملی لاریجانی به عنوان یکی از شش عضو فق‌های شورای نگهبان، خواستار دلجویی و جبران این اقدام در قبال علی لاریجانی شده بود که در نهایت نیز هیچ اقدام مشخصی در قبال این درخواست آیت الله خامنه‌ای از سوی مراجع مربوطه انجام نگرفت.

حکم رهبر انقلاب:

انتصاب حسینی خراسانی به عضویت شورای نگهبان بعد از کوتاه گیری آملی لاریجانی

متن حکم:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج سید احمد حسینی خراسانی دامت توفیقاته

با عنایت به کناره گیری حضرت آقای آملی دامت برکاته از عضویت شورای نگهبان و با تشکر از خدمات علمی ایشان در آن شورا، جنابعالی را به عضویت آن شورای معظم منصوب میکنم و مزید توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنه ای

۱۳ شهریور ۱۴۰۰

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها