|

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اهانت به مراجع به مصلحت کشور نیست

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مراجع، جامعه مدرسین، مجمع محقین حوزه علمیه قم و.. یکصدا و یکپارچه این اهانت و برخورد را محکوم کردند، هشدار می‌دهیم که اینگونه رفتارها اگر از روی دلسوزی برای انقلاب است بیشتر تیشه به ریشه انقلاب زدن است.

اهانت به مراجع به مصلحت کشور نیست

به گزارش برنا، «مجید انصاری» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با هجمه به روحانیت و اهانت به آیت الله صافی گلپایگانی گفت: متاسفانه از مدت ها قبل شاهد ترویج یک رویه غلطی هستیم که عده ای خود حق پندار و تمامیت خواه در مشی سیاسی و رفتار رسانه ای، هر کسی را که بر خلاف فکر و سلیقه آنها صحبت کند فورا به انقلاب و ضد انقلاب ربط می‌دهند و انتظار دارند همه شخصیت‌ها و نخبگان از مراجع عظام تقلید و تشکل های روحانی گرفته تا نخبگان دانشگاهی، اساتید برجسته، فعالان سیاسی، صاحبان اندیشه و پیشکسوتان انقلاب عینا حرف آنها را تکرار کنند و اگر چیزی بر خلاف عقیده انها بیان شود بلافاصله به تخریب و اهانت کردن و برچسب زدن روی می آورند.

او با بیان این جمله که "این روند سالیان سال است که بر فضای کشور حاکم شده است" ادامه داد: تاکنون برخوردی با این جریان و افکار صورت نگرفته است و کار به جایی رسیده که هر فرد غیرذیصلاح و فرد عادی و معمولی که در جریان امور نیست به خود حق می دهد به ساحت مرجعیت توهین کند. آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام و از ارکان حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه است، ایشان صرفا هر گاه سخن فرمودند بر اساس دین و اسلام بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به ویژگی‌های آیت الله صافی گلپایگانی نظام بیان کرد: آیت الله صافی گلپایگانی از جمله مراجعی است که از متانت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. او از همان اوایل انقلاب در خدمت انقلاب بود و امام ایشان را بطور خاص در منصب شورای نگهبان قرار دادند. ایشان یکی از پشتوانه‌های بزرگ حوزه و روحانیون هستند و امروز هم از پشتوانه بزرگ مرجعیت محسوب می‌شوند. اینکه ایشان یک راهنمایی و سخن دلسوزانه‌ای را به زبان آورده و پس از آن موجی از اهانت و تخریب به سمت ایشان سرازیر شده، یک رفتار بسیار ناشایست، غیر اسلامی و غیر اخلاقی است. چنین رفتار هایی به مصلحت کشور نیست.

عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قرار باشد زمانیکه سرمایه‌های بزرگ دینی، اعتقادی و پشتوانه‌های معنوی و فکری جامعه به سلیقه ما حرف نزدند ، با سخنان و‌ لحن سخیف این شخصیت‌ها را تخریب کنیم که سنگ روی سنگ بند نمی‌ماند. مدتهاست در عرصه سیاسی به شخصیت‌های بزرگ اتهاماتی را نسبت می‌دهند و بدترین هتاکی‌ها را به بزرگان عرصه سیاسی کشور در این سالیان مختلف شاهد بودیم. تخریب علیه چهره‌های مختلف نظام همیشه جاری بوده و اکنون کار به جایی رسیده که نسبت به مرد بزرگی همچون آیت الله العظمی صافی گلپایگانی چنین اظهاراتی را بیان می‌کنند و اینگونه او را مورد هجمه قرار داده‌اند.

مجید انصاری مطرح کرد: خوشبختانه در برابر این جریان مرموز و تند واکنش‌های مناسبی را شاهد بودیم. مراجع، جامعه مدرسین، مجمع محقین حوزه علمیه قم و.. یکصدا و یکپارچه این اهانت و برخورد را محکوم کردند، هشدار می‌دهیم که اینگونه رفتارها اگر از روی دلسوزی برای انقلاب است بیشتر تیشه به ریشه انقلاب زدن است و اگر قرار باشد در عرصه جهانی اعتبار مرجعیت و اعتبار بزرگان حوزه علمیه قم را از بین ببریم که چیز دیگری باقی نمی‌ماند. نظام ما متکی به چنین شخصیت‌ها است و اساسا یک نظام برخاسته از حوزه و روحانیت است. افتخار امام و مقام معظم رهبری این است که از درون حوزه برخاستند و مورد تایید حوزه و مراجع واقع شده‌اند.


او با اشاره به استقلال روحانیون گفت: افتخار حوزه‌های شیعه همواره این بوده که یک نهاد کاملا مستقل هستند، البته همواره در کنار مردم و دلسوزانه به نفع مردم کار کردند و این فعالیت مستقل از دولت‌ها به انجام رسیده است. در نظام جمهوری اسلامی ایران دولت برخاسته از اراده مردم است و به وسیله انقلاب مردم شکل گرفته قطعا مراجع عظام تقلید حکومت را به معنای عام کلمه تایید و تقویت کردند و هر کجا لازم بوده راهنمایی کرده و هشدار داده اند. تمام این فعالیت‌ها در جهت تقویت نظام و دولت بوده، در چهل سال گذشته همواره دولتها و روسای جمهور و مسئولین و شخصیت‌ها و رهبری انقلاب ارتباط وسیعی با حوزه و مرجعیت داشتند و سعی کردند از راهنمایی‌ها و ارشادات مراجع حداکثر استفاده را کنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز در همین راستا بیان کرد: نباید این توقع را داشت که حوزه علمیه ایران همانند خیلی از روحانیت برخی از کشورهای دیگر دست نشانده دولت‌ها و گوش به فرمان دولت‌ها باشند، این امر هیچ گاه تحقق پیدا نمی‌کند. نهاد روحانیت و مرجعیت نهادی مستقل و مردمی است و در خدمت دین و مردم است و باید مستقل بماند تا دولت‌ها و مسئولین را هدایت کند.

او در پایان افزود: حضرت امام بعد از پیروزی انقلاب خودشان مرجع تام بودند و رهبر انقلاب هم شدند، عده‌ای به ایشان پیشنهاد می‌کردند حالا که دولت و حکومت و اقتصاد در دست شما است خوب است که بحث خمس از طریق خود شما و دولت انجام شود و حوزه‌ها تحت پوشش حکومت و نظام قرار گیرند ولی امام به شدت این نظریه را رد کردند و فرمودند استقلال حوزه ها باید حفظ شود و حتی برخی از امورات را که جزو شئون خود امام بود ایشان ان موضوع را به مراجع بزرگ تقلید مانند آیت الله العظمی گلپایگانی و یا سایر مراجع ارجاع می فرمودند ، امام به حفظ استقلال حوزه ها اهتمام بسیاری داشت و مقام معظم رهبری هم این اهتمام را دارند. این رفتار اخیر بر خلاف مصلحت، مشی امام و گذشته تاریخ روحانیون است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها