|

گزارش توئیتری از گفت‌وگوی تلفنی معاون وزیر خارجه با همتای چینی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در توئیتی نوشت: در یک گفت‌وگوی تلفنی دوستانه و ثمربخش با آقای معاون وزارت خارجه چین، از مواضع مثبت و تعاملات سازنده چین قدردانی کردم.

گزارش توئیتری از گفت‌وگوی تلفنی معاون وزیر خارجه با همتای چینی

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه عصر امروز (دوشنبه 10 آبان) در توئیتی به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با معاون وزیر خارجه چین اشاره کرد و نوشت: در یک گفت‌وگوی تلفنی دوستانه و ثمربخش با آقای «ما ژائو» معاون وزارت خارجه چین، از مواضع مثبت و تعاملات سازنده چین قدردانی کردم.

وی افزود: ایران و چین به عنوان شرکایی قابل اعتماد، در خصوص غیرقانونی بودن تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اهمیت حاکمیت قانون در روابط بین‌الملل موضع مشترکی دارند.

وی در توئیت دیگری نوشت: لغو تحریم‌ها علیه اشخاص و نهادهای ایرانی و طرف‌های ثالث و تضمین به عدم تکرار مورد تاکید قرار گرفت. رایزنی‌ها بین دو طرف در مورد طیفی از موضوعات به‌ویژه در عرصه بین‌المللی در آینده ادامه خواهد یافت.

پیش از این علی باقری به بروکسل و از آنجا هم به مسکو سفر کرد و ضمن رایزنی با «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در پایتخت بلژیک در سفر به مسکو با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به گفت‌وگو نشست. باقری و مورا توافق کردند که تا پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها