|

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری:

دولت به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ در کشور است

معاون اول رییس جمهوری گفت: تلاش جدی دولت تامین نیاز فعلی مطبوعات و نشر و چاپ و رفع موانع پیش روی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کاغذ است.

دولت به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ در کشور است

به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ در کشور است، گفت: تلاش جدی دولت تامین نیاز فعلی مطبوعات و نشر و چاپ و رفع موانع پیش روی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کاغذ است.

محمد مخبر صبح سه‌شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به خودکفایی تولید کاغذ در کشور و تامین کاغذ مطبوعات و نشر، با تاکید بر اینکه دولت به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ در کشور است، گفت: تلاش جدی دولت این است که با تامین نیاز فعلی مطبوعات و نشر و چاپ، موانع پیش روی کارخانه ها و واحدهای تولیدی کاغذ را نیز برطرف کند تا با اتکا به توان داخلی، به سمت خودکفایی در تامین کاغذ حرکت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین امور مطبوعاتی و امور فرهنگی این وزارتخانه هم در این جلسه گزارش‌هایی از میزان تخصیص ارز و واردات کاغذ طی سه سال اخیر ارائه کردند و در توضیح مشکلات و نیازهای مطبوعات و نشر و چاپ کشور و نیز مسائل فراروی کارخانه‌های تولید کننده کاغذ پرداختند.

در این جلسه که سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت هم حضور داشت، ‌ راهکارهای تامین ارز برای رفع نیاز فعلی مطبوعات به کاغذ و نیز ملزومات فعال‌سازی ظرفیت کارخانه‌های تولید کاغذ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در اسرع وقت نیازها و موانع پیش روی کارخانه‌های تولید کننده کاغذ احصاء و تصمیمات لازم برای حل این مسائل اتخاذ شود.

در این نشست همچنین پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد کاغذ موردنیاز برای رفع نیاز فعلی مطبوعات بسرعت تامین شده و مشکلات پیش روی کارخانه های تولید کننده کاغذ حل و فصل شود به گونه ای که کشور ظرف مدتی معین به خودکفایی کاغذ برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها