|

پاسخ آمریکا به اقدام سپاه پاسداران در ممانعت از دزدی دریایی

ناوگان پنجم دریایی آمریکا در پاسخ به به اقدام قاطع سپاه پاسداران در ممانعت از دزدی دریایی اعلام کرد که هیچ گزارشی درخصوص این حادثه دریافت نکرده است.

پاسخ آمریکا به اقدام سپاه پاسداران در ممانعت از دزدی دریایی

به گزارش ایسنا، ناوگان پنجم دریایی آمریکا به اقدام قاطع سپاه پاسداران در ممانعت از دزدی دریایی این کشور در آب‌های خلیج‌فارس واکنش نشان داد.

سپاه پاسداران امروز خبر داد که با اقدام بموقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند.

آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد که همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا در پاسخ به پیگیری رویترز در این باره اعلام کرد که هیچ گزارشی درخصوص این حادثه دریافت نکرده است و درحال حاضر اطلاعاتی برای ارائه کردن ندارد.

این درحالی است که نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.

این نفتکش هم اکنون در آبهای سرزمینی کشورمان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها