|

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

آمریکا علاقه مند به بازگشت مشترک متقابل به تعهدات برجام است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که معتقدیم بازگشت متقابل مشترک به برجام بهترین وسیله برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران است.

آمریکا علاقه مند به بازگشت مشترک متقابل به تعهدات برجام است

به گزارش ایرنا، ند پرایس روز پنج شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در ادامه ادعاهای آمریکا علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران افزود که معتقدیم بازگشت متقابل مشترک به برجام بهترین وسیله برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران است.

وی با بیان اینکه برجام ابزارهای مهمی برای ما از جمله امکان نظارت و راستی آزمایی را فراهم می کند، مدعی شد که نخستین اولویت ما این است ببینیم می توانیم در مورد بازگشت متقابل به تعهدات برجام به عنوان وسیله ای قابل تایید برای اطمینان از عدم دائمی دستیابی ایران به سلاح اتمی مذاکره کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت که بندهایی در برجام وجود دارد که بعد از ۱۵ تا ۲۵ سال منقضی می شوند اما این بند که ایران هیچگاه به سلاح اتمی دست نیابد، منقضی نمی شود.

ادعاهای تکراری مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی درخصوص دستیابی ایران به سلاح هسته ای و فضاسازی ها درحالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران در عالی ترین سطح بارها تاکید کرده است که سلاح هسته ای را حرام می داند.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب به وقت ایران در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا (معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم های غیرقانونی و غیر انسانی، در روز ۸ آذر در وین مورد موافقت قرار گرفت.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی (واشنگتن) در نشست خبری در پی اعلام معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و اتحادیه اروپا مبنی بر اعلام تاریخ آغاز مذاکرات افزود که ما از اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه آنها با تمام طرفها صحبت کرده اند، استقبال می کنیم و هفتمین دور مذاکرات برای پایبندی متقابل و مشترک به تعهدات برجامی در روز دوشنبه ۲۹ نوامبر از سر گرفته خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها