|

ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه:

تلاش روسیه برای حل مسائل بین ایران و آژانس

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه برای کمک به یافتن راه حل برای مسائل بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی کمک می کند.

تلاش روسیه برای حل مسائل بین ایران و آژانس

به گزارش ایرنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه برای کمک به یافتن راه حل برای مسائل بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی کمک می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، ریابکوف روز شنبه در سخنانی همچنین بر پایبندی کشورش به توافق برجام به شکل اولیه آن تاکید کرد.

مذاکرات در وین برای اجرای موثر برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ۲۹ نوامبر (۸ آذر) از سر گرفته می‌شود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی وی نیز ساعتی پیش در تماسی تلفنی درباره از سرگیری مذاکرات برجام در وین گفت و گو و بر اجرای موثر این توافق تاکید کردند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اخیرا اعلام کرد که تمام مشارکت‌کنندگان در مذاکرات برای ازسرگیری اجرای برجام، خواهان گفت‌وگوهای نتیجه‌محور هستند.

اتحادیه اروپا اخیرا با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام هشتم آذر به صورت حضوری در وین از سر گرفته می‌شود و شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم در توئیتی نوشت بود که در تماس تلفنی با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مورد تاریخ برگزاری نشست وین به توافق رسیده‌اند. وی هدف از این مذاکرات را لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی. توصیف کرد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به تازگی در سخنانی تصریح کرد: مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه‌محور است. همانطوری که گفته‌ایم میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم ایستادگی می‌کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها