|

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دستور استفاده از مازوت در نیروگاه‌های تبریز و سهند لغو شود

نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تذکر نخست اول من به وزیر نفت نسبت به لغو فوری دستورالعمل تحمیل سوخت مازوت به نیروگاه‌های تبریز و سهند با توجه به اثرات منفی زیست محیطی آن بر سلامت مردم است.

دستور استفاده از مازوت در نیروگاه‌های تبریز و سهند لغو شود

به گزارش ایسنا، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار لغو فوری دستورالعمل تحمیل سوخت مازوت به نیروگاه‌های تبریز و سهند با توجه به اثرات منفی زیست محیطی آن بر سلامت مردم شد.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی روز چهارشنبه در جلسه علنی مجلس با تبریک میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی در تذکر شفاهی، گفت: تذکر نخست اول من به وزیر نفت نسبت به لغو فوری دستورالعمل تحمیل سوخت مازوت به نیروگاه‌های تبریز و سهند با توجه به اثرات منفی زیست محیطی آن بر سلامت مردم است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: البته سایر نیروگاه‌ها مانند نیروگاه اصفهان هم با همین مشکل مواجه است، اما درباره نیروگاه تبریز به طور کامل استفاده از گاز را لغو کرده‌اند در حالی که همه سال‌ها نیروگاه‌های تبریز و سهند مسائل را به طور کامل رعایت کرده اند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه در سال رفع موانع تولید و حمایت از تولید، برخی از دستگاه‌های اجرایی به این نکته توجه ندارند، گفت: در یکی از روستاهای اطراف شهر اسکو و تبریز حکم تخریب برخی از واحدهای تولیدی صادر شده است که در هر کدام دو یه سه نفر مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: اینها در سالهای گذشته ۴۵۰ واحد تولیدی واقع در اراضی غیرقابل کشت را تبدیل به واحدهای تولیدی کرده‌اند، در حالی که حکم تخریب برخی از آنها صادر شده است و نسبت به برخی هم ایراد ایجاد کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها