|

تشکیل ستاد احیای زاینده رود با دستور رئیسی

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از دستور رئیس جمهور برای تشکیل ستادی به منظور احیای زاینده‌رود خبر داد.

تشکیل ستاد احیای زاینده رود با دستور رئیسی

به گزارش خانه ملت؛ آقای سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به جلسه روز پنجشنبه مجمع نمایندگان استان‌های اصفهان، قم و سمنان با رئیس‌جمهور، گفت: بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از رئیس جمهور برای برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم. در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با وجود اینکه چندین بار برای برگزاری جلسه مجمع نمایندگان با رئیس جمهور درخواست کتبی دادیم، اما هیچ یک از مجمع‌های استانی نمایندگان نتوانستند جلسه‌ای با رئیس‌جمهور وقت داشته باشند که در دولت مردمی آقای رئیسی این سنت شکسته و تاکنون تعدادی از مجامع استانی با ایشان دیدار داشتند و مشکلات استان‌ها و شهرستان‌های واقع در استان‌های خود را مطرح کردند و نتایج خوب نیز به دست آمده است.


نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بررسی موضوع کمبود آب در استان اصفهان را یکی از مسائل مطرح شده در این نشست برشمرد و افزود: این موضوع را می‌توان بزرگترین مشکل استان دانست، زیرا بیشتر شهرستان‌های استان اصفهان با کمبود آب آشامیدنی و آب کشاورزی روبه‌رو هستند.


وی بحث فرونشست شهر اصفهان و شهرستان‌های این استان را از دیگر مباحث بررسی شده دانست و ادامه داد: فرونشست زمین در اصفهان نه تنها مشکلاتی برای مردم این استان ایجاد کرده بلکه هویت ایران اسلامی را به دلیل آسیب به آثار ارزشمند موجود در اصفهان مانند مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، عالی قاپو، چهلستون، میدان امام و... در معرض خطر قرار داده است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به آثار ارزشمند و کم نظیر موجود در فلاورجان مانند مسجد اشترجان، بقعه پیربکران، پل دوقوسی و...، تصریح کرد: این آثار به جز اینکه سرمایه ارزشمندی بوده و می‌تواند موجب رونق و توسعه صنعت گردشگری در کشور و درآمدزایی شود، هویت مردم ایران را نیز نشان می‌دهد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس آلایندگی و مسائل محیط زیستی را از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه برشمرد و افزود: همچنین در این جلسه نمایندگان به بیان مسائل جزئی‌تر شهرستان‌های خود نیز پرداختند.


رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در تشریح تصمیماتی اخذ شده در این جلسه، توضیح داد: مقرر شد ستادی برای احیای زاینده‌رود تشکیل شود؛ این ستاد اجرایی و عملیاتی خواهد بود. همچنین جمعی از نمایندگان استان با مرکز پژوهش‌های دولت جلساتی به منظور احصا راهکار‌های احیای زاینده‌رود و جاری شدن آب در این رودخانه داشته باشند.


وی با بیان اینکه تصمیمات مناسبی برای مسائل زیست محیطی استان اصفهان گرفته شد، بررسی مشکلات صنعت و صنعتگران و تولیدکنندگان را از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست ارزیابی کرد.


موسوی لارگانی با بیان اینکه در این جلسه دستورات ویژه‌ای برای رفع برخی بروکراسی‌های حاکم بر ادارات داده شد، ادامه داد: این نشست با حضور استانداران استان‌های اصفهان، قم و سمنان، معاون امور مجلس رئیس جمهور، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد و مقرر شد که تصمیمات گرفته شده در این جلسه را پیگیری کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها