|

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد:

مقابله با استفاده خطرناک ایران از پهپادهای انتحاری در منطقه

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا بر تعهد ایالات متحده در زمینه ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی و مقابله با «استفاده خطرناک» ایران از پهپادهای انتحاری در منطقه تاکید کرد.

مقابله با استفاده خطرناک ایران از پهپادهای انتحاری در منطقه

به گزارش فارس، وزیر دفاع این کشور در اجلاس امنیتی منطقه‌ای «گفت‌و‌گوی منامه» بر تعهد واشنگتن به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی و پیگیری راه‌حل دیپلماتیک تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در نشست سالیانه «گفت‌و‌گوی منامه» بر تعهد ایالات متحده در زمینه ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی و مقابله با «استفاده خطرناک» ایران از پهپادهای انتحاری در منطقه تاکید کرد.

لوید آستین در این اجلاس امنیتی درباره مذاکرات با واسطه آمریکا و ایران در وین (هشتم آذر ماه) اظهارنظر کرد و ادعای نخ نما و بی اساس واشنگتن و متحدانش را درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

رئیس پنتاگون تصریح کرد: «ایالات متحده همچنان متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و ما همچنان متعهد به یک نتیجه (راه‌حل) دیپلماتیک در موضوع هسته‌ای هستیم».

این مقام ارشد آمریکایی سپس مدعی شد: «اما اگر ایران مایل به تعامل جدی نباشد، آن زمان به همه گزینه‌های لازم برای حفظ امنیت ایالات متحده نگاه خواهیم کرد».

اظهارات وزیر دفاع دولت جو بایدن در شرایطی انجام گرفته که قرار است هشتم آذر ماه در وین مذاکرات ایران و گروه ۴+۱ برگزار شود و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم در این مذاکرات حضور یابد.

با توجه به خروج غیرقانونی واشنگتن از برجام در دولت دونالد ترامپ، قرار نیست «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت کند اما او قرار است در وین حاضر شود و با دیگر نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات وین رایزنی کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها