|

نخستین دیدار گروسی با امیرعبداللهیان در تهران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نخستین بار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

نخستین دیدار گروسی با امیرعبداللهیان در تهران

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که شب گذشته (دوشنبه) در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی دقایقی پیش نیز با حضور در محل وزارت امورخارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد. این نخستین دیدار گروسی با امیرعبداللهیان است.

در این دیدار بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی و همچنین رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز حضور داشت.

گروسی امروز در نشست خبری مشترک با اسلامی گفت: افتخار دارم که تا چند ساعت دیگر هم با (حسین امیرعبداللهیان) وزیر امور خارجه ایران دیدار کنم.

رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در نشست خبری با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است، گفت: گروسی چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده‌اند.

گروسی هم گفت‌وگوی امروزش با رئیس سازمان انرژی اتمی را فشرده خواند و گفت: دنبال این هستیم مذاکرات را با ایران ادامه دهیم تا زمینه‌های مشترکی را پیدا کنیم و به نتیجه گیری مثبتی برسیم.

۲۱ شهریور ماه سالجاری «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین سفرش در دولت سیزدهم با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در تهران ملاقات کرد و پس از آن اسلامی در نشستی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که گروسی قرار است دوباره به تهران بازگردد و اکنون بعد از حدود ۲ ماه و نیم این سفر انجام می‌شود. البته در سفری که اسلامی برای شرکت در کنفرانس عمومی آژانس به وین داشت، دو طرف با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

گفتنی است رافائل گروسی پس از تصدی این سمت و در دولت دوازدهم هم دو بار به ایران سفر و با علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه دیدار کرد. وی در دومین سفرش علاوه بر این دیدارها با حسن روحانی هم دیدار کرده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها