|

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه:

از نتیجه سفر گروسی به تهران ناامید شدیم

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت که از نتیجه سفر گروسی به تهران «ناامید» شده است.

از نتیجه سفر گروسی به تهران ناامید شدیم
یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه نیز همچون تروئیکای اروپا (فرانسه، انگلیس، آلمان) درباره برآیند سفر گروسی به تهران ابراز نگرانی و تلاش کرد تا ایران را مقصر هرگونه نتیجه احتمالی منفی در مذاکرات آتی ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه) «وین» برای احیای برجام جلوه دهد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته (چهارشنبه) در کنفرانس خبری خود در «وین» تصریح کرد که مذاکرات و گفت‌وگوهای وی با مقام‌های ایرانی در جریان سفر به ایران علی‌رغم آن‌که «سازنده» بود اما «بی‌نتیجه» بود و توافقی حاصل نشد.

وی در این خصوص گفت: «علی‌رغم نهایت تلاش من، در خصوص مفاهیم نتوانستیم به پیشرفت برسیم».

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه نیز همچون تروئیکای اروپا (فرانسه، انگلیس، آلمان) درباره برآیند سفر گروسی به تهران ابراز نگرانی و تلاش کرد تا ایران را مقصر هرگونه نتیجه احتمالی منفی در مذاکرات آتی ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه) «وین» برای احیای برجام جلوه دهد.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که از نتیجه سفر گروسی به تهران «ناامید» شده است و علی‌رغم آن‌که واشنگتن برای مذاکره در وین آماده شده است، «اما قطعاً عدم همکاری ایران (با آژانس)، نشانه‌ بدی از میزان جدیت آن‌ها در رسیدن به نتیجه موافقیت‌آمیز مذاکرات ما است».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها