|

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

تلاش‌های مقدماتی برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی در جریان است

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام، تلاش‌های مقدماتی فشرده در جریان است.

تلاش‌های مقدماتی برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی در جریان است

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نشست‌های فشرده قبل از نشست امروز عصر کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که تلاش‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی ادامه دارد.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، گفت که در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام، تلاش‌های مقدماتی فشرده در جریان است.

وی در این پیام نوشت: «به وین برای دور هفتم مذاکرات به منظور بازگرداندن برجام به مسیر اصلی بازگشتیم. تلاش‌های مقدماتی فشرده در جریان است».

مورا در خصوص دیدارهای پیش از برگزاری نشست مشترک کمیسیون برجام ادامه داد: «روز گذشته (یکشنبه) با علی باقری (معاون سیاسی وزیر خارجه ایران) و «وانگ کان» (نماینده چین در مذاکرات وین) و «میخائیل اولیانوف» (نماینده روسیه در مذاکرات وین) دیدار کردم. امروز صبح، در آستانه نشست کمیسیون مشترک امروز بعدازظهر با همکاران اروپایی و آمریکایی خود دیدار خواهم کرد».

علی باقری روز گذشته ملاقات‌های دو جانبه و سه جانبه‌ای را در سطوح کارشناسی و سطح روسای هیأت‌های چین و روسیه و همچنین با «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز روز گذشته (یکشنبه) در توئیتی در این باره نوشت: «چین، ایران و روسیه امروز، رایزنی‌های غیررسمی سه‌جانبه‌ای در راستای آماده‌سازی از سرگیری رسمی گفت‌وگوهای وین در روز ۲۹ نوامبر (فردا، ۸ آذر) برگزار کردند. تبادل دیدگاه‌ها، برای درک موضع به روز ایران درباره مذاکره، مفید بود».

وی همچنین در مصاحبه با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در ارتباط با ارزیابی روند مذاکرات وین گفت: «گرش‌ها مثبت‌ است به این معنا که باید تمام تلاش خود را برای تکمیل موفقیت‌آمیز این مذاکرات انجام داد زیرا جایگزین از بد تا بسیار بد متغیر است. من مشتاقم آن چه را که شرکای ایرانی ما با آن به دور هفتم مذاکرات آمده‌اند، بشنوم».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها