|

پایان نشست افتتاحیه مذاکرات وین / گفت و گوها ادامه می‌یابد

در نشست امروز، هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی-اقتصادی در این شهر حضور یافت.

پایان نشست افتتاحیه مذاکرات وین / گفت و گوها ادامه می‌یابد

نشست روز نخست مذاکرات وین برای لغو تحریم ها بین دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران پس از حدود دو ساعت پایان یافت. انریکه مورا انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تا دقایقی دیگر درباره مراحل بعدی، توضیحاتی ارائه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این نشست که به دلیل رایزنی‌های دیپلماتیک هیات های شرکت کننده با اندکی تاخیر آغاز شد، دقایقی پیش پایان یافت و طبق برنامه اعلام شده قرار است انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست را برعهده دارد درباره نتیجه نشست، با خبرنگاران گفت‌وگو کند.

بعد از پایان نشست، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در توئیتی نوشت شرکت کنندگان در این نشست درخصوص برداشتن گام های فوری بعدی توافق کردند؛ نشستی که کاملا موفقیت آمیز آغاز شد.

در نشست امروز، هیأت ایرانی با هدف تمرکز جدی بر مسئله رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، با ترکیبی حقوقی-اقتصادی در این شهر حضور یافت.

پیشتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در یادداشتی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی بدعهدی‌های غرب در برجام بار دیگر به منظور نشان دادن حسن نیت و با هدف غایی لغو تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی، آماده گفت وگوی نتیجه محور برای دستیابی به "توافق خوب" با ۱+۴ است.

وی خاطر نشان کرد که هدف اصلی این مذاکرات احقاق حقوق ملت ایران و رفع همه تحریم‌هاست. تحریم‌هایی که به صورت یک جانبه و فراسرزمینی از سوی آمریکای خارج شده از برجام اعمال شده است.

 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها