|

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات:

شخصا مسئولیت توسعه شبکه ملی اطلاعات را برعهده‌ گرفته‌ام

وزیر ارتباطات گفت: بنده قول می دهم وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در این دوره وزارت توسعه شبکه ملی اطلاعات باشد.

شخصا مسئولیت توسعه شبکه ملی اطلاعات را برعهده‌ گرفته‌ام
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: وزارت ارتباطات در این دوره وزارت توسعه شبکه ملی اطلاعات خواهد بود و تمام بخش‌ها باید وظایف خود را تحت توسعه این شبکه دیده و بنده شخصا مسئولیت این موضوع را برعهده گرفته ام.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی عملکرد وازارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: ما در چند حوزه برنامه تحولی را پیش بینی کرده و در زمان رای اعتماد خدمت نمایندگان ارائه شد. تحقق شبکه ملی اطلاعات هوشمندسازی دولت، اقتصاد دیجیتال، توسعه ارتباطات، امنیت فضای مجازی و صنعت فضایی از جمله این حوزه ها است. شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور یکی از راهبردی‌ترین طرح‌هایی است که باید به سرعت دنبال شود علی‌رغم زحمات صورت گرفته در این حوزه ما وضعیت مطلوبی نداریم.

وی در ادامه گفت: این طرح عظیم و کلان بیش از ۱۰ سال است که در کشور به صورت جدی مطرح شده، اما در سال گذشته شورای عالی فضای مجازی تکالیف دستگاه‌های مختلف در تحقق شبکه ملی اطلاعات را مشخص کرد. محور همه فعالیت‌ها در بحث فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات است و بنده قول می دهم وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در این دوره وزارت توسعه شبکه ملی اطلاعات باشد. بنده شخصا مسئولیت این پروژه را برعهده گرفته و شورایی پیش بینی شده است هر هفته جلسات این شورا برگزار شده و بیش از ۱۲۰ پروژه برای اجرای شبکه ملی اطلاعات پیش بینی شده و هر هفته پیشرفت این پروژه ها رصد می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها