|

آمریکا به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران می پیوندد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن همچنان بازگشت متقابل به برجام را «امکان‌پذیر» می‌داند و به همین دلیل به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران خواهد پیوست.

آمریکا به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران می پیوندد

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آستانه از سرگیری مذاکرات احیای برجام در وین، گفت که واشنگتن همچنان بازگشت متقابل به برجام را «امکان‌پذیر» می‌داند و به همین دلیل به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران خواهد پیوست.

وی افزود که گفت‌وگوها باید از جایی که در دور ششم پایان یافت، از سرگرفته شود و بر اساس پیشرفت‌هایی که در شش دور مذاکره قبلی حاصل شده بود، دنبال شود.

پرایس در ادامه گفت که «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و هیأت همراه وی، آخر هفته به وین خواهند رفت و اولویت ما متمرکز بر محتوای مذاکرات و چگونگی از سرگیری آن است.

وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که همچنان معتقدیم که دیپلماسی در راستای بازگشت دوجانبه به تعهدات برجامی، قابل اجراست چرا که چنین رویکردی پایدارترین و بهترین گزینه برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

پرایس در ادامه ادعاهای خود افزود که به زودی خواهیم فهمید که آیا ایران با حسن‌نیت به مذاکرات بازمی‌گردد یا خیر.

وی همچنین گفت که غیرمستقیم بودن گفت‌وگوها میان آمریکا و ایران یکی از چالش‌های مذاکرات جاری در وین است و افزود که چنانچه امکان گفت‌وگوی مستقیم وجود داشت، گفت‌وگوها کارآمدتر بوده و شاید با سرعت بیشتری به پیشرفت بهتری دست پیدا می‌کردیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها