|

مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

مذاکرات فقط از روی حسن نیت موفق می‌شود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: سرزنش کردن دیگران یا وانمود کردن اینکه سایر طرفها صبرشان لبریز شده است، سازنده نیست.

مذاکرات فقط از روی حسن نیت موفق می‌شود

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار کرد: مذاکرات وین تنها می‌تواند از طریق اراده سیاسی واقعی و مذاکرات مبتنی بر حسن نیت موفق شود.

مجید تخت روانچی این مطلب را شامگاه سه شنبه به وقت محلی پس از پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی دوازدهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص برجام بیان کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم ما در مذاکرات وین جدی و آماده است تا به صورت معنادار و سازنده با طرفهای دیگر تعامل نماید و امیدوار است آنها نیز همین رویکرد را اتخاذ کنند.

تخت روانچی تصریح کرد: مذاکرات وین تنها می‌تواند از طریق اراده سیاسی واقعی و مذاکرات مبتنی بر حسن نیت موفق شود. سرزنش کردن دیگران یا وانمود کردن اینکه سایر طرفها صبرشان لبریز شده است، سازنده نیست.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: در حالی که مذاکرات وین به پیش می رود، ما باید همگی برای رسیدن به یک توافق قابل قبول و خوب در وین در سریعترین زمان ممکن، همکاری کنیم.

تخت روانچی درباره نشست شش ماهانه شورای امنیت در مورد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ نیز گفت: ما پیام‌های قوی در حمایت از احیای برجام شنیدیم.

وی افزود: برای مرور مجدد دلایل وضعیت کنونی باید بگویم واقعیت این است که این آمریکا بود که بطور غیرقانونی از برجام خارج شد و تحریم ها را دوباره اعمال کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ایران به تعهدات خود عمل کرده و بسیار بیشتر از سهم عادلانه خود برای حفظ برجام تلاش کرده است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: اکنون باید آمریکا و اتحادیه اروپا به مسئولیت های خود عمل کرده و به اجرای کامل تعهداتشان تحت برجام بازگردند. آنها باید تصمیم بگیرند. ما امیدواریم آنها از این فرصت استفاده کنند.

تخت روانچی ادامه داد: همانطور که ما بارها اعلام کرده‌ایم تنها راه حل، تعهد همه طرف ها به اجرای کامل، مؤثر و قابل راستی‌آزمائی برجام است؛ نه بیشتر، نه کمتر.

وی تاکید کرد: بدیهی است که باید به ایران تضمین داده شود که تمام تحریم ها برداشته خواهند شد؛ آمریکا دوباره از برجام خارج نخواهد شد و از سازوکارهای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سوء استفاده نخواهد کرد.

تخت روانچی عصر سه شنبه به وقت محلی نیز در سخنانی در نشست شورای امنیت در خصوص اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ اظهار داشت: ایران مصمم است تمام تلاش خود را برای احیای برجام، به همان شکلی که بوده، بکار بندد.

 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها