|

محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ادامه مذاکرات به معنای افتخارآمیز بودن برجام نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ادامه این مذاکرات به معنای افتخارآمیز بودن برجام نیست؛ کاری که آن‌ها (دولت قبل) کردند، هیچ دستاوردی نداشت و ما آن را به هیچ‌وجه قبول نداریم.

ادامه مذاکرات به معنای افتخارآمیز بودن برجام نیست

محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه برجام دستاورد دولت روحانی بوده که امروز به دست دولت سیزدهم رسیده است، گفت: مذاکره اگر طوری باشد که مصالح کشور را تأمین کند، هیچ عقل سلیمی با آن مخالفت نمی‌کند، اما مذاکراتی که دولت قبل انجام داد طبق فرموده مقام معظم رهبری جر خسارت محض چیز دیگری نبود.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده قبلی هر چه امتیاز می‌توانست به طرف مقابل داد و هیچ چیزی دریافت نکرد؛ این موضوع را خود مسئولین نیز به صراحت گفتند که هیچ دستاوردی حاصل نشده است. حالا دولت سیزدهم است و برجامی که با چنین شرایطی تصویب شده که همان را هم طرف مقابل قبول ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: یک راه این است که دولت جدید بگوید ما برجام را قبول نداریم و آن را دور می‌ریزیم؛ آن‌ وقت همین اصلاح‌طلبان فریادشان به آسمان می‌رفت که بله! ما زمینه‌ها را برای برداشتن تحریم‌ها فراهم کردیم و شما با کنار زدن برجام همه دستاوردها را از دست دادید.

رجبی ادامه داد: راه دیگر همان چیزی است که مقام معظم رهبری درباره تعامل با دنیا و مذاکرات مطرح کردند؛ که تعاملات بین‌المللی براساس حکمت و اقتدار صورت بگیرد. دولت سیزدهم بنا دارد براساس همین حکمت و عزت مسیر را ادامه دهد.

وی تأکید کرد: اقتضای ادامه مذاکرات این است که ضمن تأکید بر لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی، عزت‌مدارانه و حکیمانه عمل کنیم تا ما هم طبق تعهدات به وظایف کامل خود بازگردیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ادامه این مذاکرات به معنای افتخارآمیز بودن برجام نیست؛ کاری که آن‌ها (دولت قبل) کردند، هیچ دستاوردی نداشت و ما آن را به هیچ‌وجه قبول نداریم؛ اما به هر حال در دولت قبل تعاملی صورت گرفته و دولت جدید براساس ضوابط بین‌المللی در حال پیگیری آن است.

رجبی عنوان کرد: البته اگر دولت سیزدهم امروز آغاز کننده مذاکرات بود، به‌گونه دیگری عمل می‌کرد و عزت‌مندانه مذاکرات را جلو می‌برد. کار دولت قبل تمام شد و تا پایان دولت، هشت سال تمام ملت و کشور را معطل مذاکرات کردند و علی‌رغم همه هزینه‌ها هیچ دستاوردی نداشتند. نه تنها به برجام به عنوان افتخار نگاه نمی‌کنیم، بلکه به هیچ‌وجه شیوه قبل را قبول نداریم و آن را ادامه نخواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه رئیسی به دنبال حل مسائل کشور است و به دنبال سیاسی‌کاری نیست عنوان کرد: اگر نگاه سیاسی در دولت سیزدهم وجود داشته باشد باید مثل مسئولان قبل، هرطور که هست و به هر قیمتی که شده برجام را حل شده جلوه بدهند.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: مسئولین دولت سیزدهم مکرراً اعلام کرده‌اند که ما از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، شرط و شروطی که تیم مذاکره‌کننده بر آن اصرار دارد و شناختی که شخصاً از رئیس‌جمهور دارم گویای آن است که او در پی سیاسی‌کاری نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها